tobixen Startet 23.April.2014 Link til dette innlegget Startet 23.April.2014 Vi kjøper denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47131478 Dette blir tredje båten min - jeg synes jeg har vært veldig heldig med båtnavn inntil nå, men "Vi-To" passer ikke helt for en familie på fem - dessuten synes ikke fruen det er noe passende navn. Siden båten er registrert i NOR, bør vi melde om navneskifte samtidig med eierskifte. Båten blir gjeldsfri, men strengt tatt litt i overkant av hva vi har råd til - men "Gjeldsfri", "Costa Pænga" og "Costa helvettes mye pænga" utgår allikevel :-) Fruen synes "Grandiosa" kunne passet, men innenlands gir det kanskje litt vel mye assosiasjoner til frosne pappesker. Forslag? :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Slangemannen Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Hva med wiki, ettersom du holder på med båtwikien Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 23.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 (redigert) "wikiwiki" betyr "ekspressfart" eller noe slikt, passer dårlig på seilbåt :-) http://no.wikipedia.org/wiki/Wiki Redigert 23.April.2014 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
eiaro Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Gratulerer med ny båt... :) Synes egentlig båter skal ha damenavn, men her er noen i samme sjanger... Third Time Lucky? Daddy's Dream? Fair Wind? Family Afloat? Family Therapy? Floating Point? TBA? Well Spent? Wind Blown? Søk i vei på http://www.10000boatnames.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Ikke mitt bord men en norsk (bygd) båt må da ha et norsk navn ;-) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Ikke mitt bord men en norsk (bygd) båt må da ha et norsk navn ;-) Hm, det er forsåvidt et poeng - og kanskje helst et navn som ikke båtkonstruktøren finner for støtende. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
index Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Hm, det er forsåvidt et poeng - og kanskje helst et navn som ikke båtkonstruktøren finner for støtende. Da er kanskje ikke Flisa aktuelt.. Redigert 24.April.2014 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Seilaren Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Drivved? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Framtia Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hva med Spontan? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Den er bakt, og den er brun = Bolla, Kringla, Loffen, osv... ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Fjord28cs Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hei, Har sett på båten lenge og synes den er veldig fin og praktisk. Grattulerer med ny båt! Siden den er bygget i "gyllen" mahogny er kanske et navn alternativ "Gyllende vind(er)" ? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Trebåt? s/y St.Hansbålet? Forøvrig veldig fin båt! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
finnarne Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Er ikke det "Mors drøm" ? Jeg har forøvrig en livbøye hjemme hvor det står "Pappas mareritt". Fulgte med BoBeep Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
EiSvIn Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Nydelig båt, Gratulerer! Hva med å fortsette navnetradisjonen med "Vi-fem" eller om da kan kombinere bokstaver fra alle navnene ombord til noe? "Morsomt" navn på en slik skute vil være vulgært i mine øyne. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 "Blanka" eller kanskje "Kruse" :-) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Allan E Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hva med en omskrivning av grandiosa til GrandiCosa, Cosagrandi? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Siden det er et nydelig stykke trearbeide " Kåta" Redigert 24.April.2014 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Bruce Robert passer vel bra, eller ett av navnene eller Vi-fem siden det er det dere er.. Hold deg til et seriøst båtnavn er min anbefaling.. Siden båten er NOR, så har den vel alt et navn.. passer ikke det? Redigert 24.April.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
index Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Siden det er et nydelig stykke trearbeide " Kåta" Så kan du si at den er oppkalt etter fruen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
godthaab- Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Piano :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Erik Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Har ikke navne forslag, ville bare få gratulere med nyyydelig båt Eller kanskje det kan være mitt forslag, S/Y Nydelig Drømmer ellers om selv en dag å kunne trø barbeint på solvarmt tredekk, litt missunelig ja Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Honduras Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Det er en stor seilbåt, og den er ganskje rød i treverket. Hva med "Christian Reddik"... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tobixen Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Har sett på båten lenge og synes den er veldig fin og praktisk. Grattulerer med ny båt! Siden den er bygget i "gyllen" mahogny er kanske et navn alternativ "Gyllende vind(er)" ? Likte den :-) I grunnen mange gode forslag i denne tråden. Får diskutere med fruen mens vi kjører ut for å signere kontrakten i dag. Redigert 24.April.2014 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Fargen er vel kanskje noe glødende, altså "glød"? "Solrød" eller "Solglød" eller "Rødglød"? Tror jeg likte "Solglød" best. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Artume (også kalt Aritimi, Artames, eller Artumes) er i følge den etruskiske mytologi gudinne for bl.a. natur og skoger. Med alt treverk som er i båten din synes jeg det må passe bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.