arild1976 Startet 27.April.2014 Del på Facebook Startet 27.April.2014 Er i markedet etter min første båt. Har endel års erfaring fra båtlivet fra diverse Saga-modeller gjennom oppveksten, men det begynner å bli endel år siden. Har hatt lyst på båt i mange år og endelig ser det ut som om det kan ordne seg! Tenker å bruke maks 150.000 og ser etter en daycruiser, som i hovedsak skal brukes i dagstur-avstand fra Oslo. Helst med en forpigg med overnatting for 2 personer. Har ekspertene her noen tips til båter å se etter? Selv har jeg sett på noen Draco 2100, Windy 22 og 23, og lignende. Disse begynner å bli gamle båter, da de fleste i denne prisklassen er fra 80-tallet. I så fall, hva må jeg være obs på med båter fra de årstallene. Så over til motor. Jeg tenker at jeg vil ha en dieselmotor. De fleste bensinmotorer som står i båtene jeg har sett er veldig store og virker som noen skikkelig bensinslukere. F eks har ene båten jeg har sett en Volvo Penta AQAD 31a 130 hk fra 1987 ombord. Hvor lang levetid regner en på slike motorer? Hva er farene/fellene? Noen båter fra den tiden har gjerne byttet motor som også fører til endringer av motorfester o.l. Jeg skjønner at jeg ikke får en "strøken" båt til den prisen om båten er så gammel. Er det da for mye arbeid med å holde den ved like slik at jeg heller burde putte pengene i noe annet? Alternativt finnes det jo endel fine snekker på 23-25 fot i samme prisklasse, men de blir ofte like gamle. Tar i mot alle tips jeg kan, så fyr i vei! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.