oivindg Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Takker for det Øivind ! Søndag blir det sjarmøretappe med litt familie som møter oss på Holmen Motorbåtforening :-) Det blir stas! Forøvrig mistenker jeg at det er på tide å levere tilbake flaska med One-step. Eller er båten så blank at det ikke er nødvendig å polere noe denne sesongen? :-) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
VannTro Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 (redigert) Hehe, den er nok såpass at den kan kalles godkjent, men langt fra sånn jeg vil ha den så den flaska får nok ben å gå på. Haster ikke så veldig, da jeg må prioritere støping av kjettingkasse samt skifte dusjpumpe før polering kommer på dagsorden. Redigert 17.Mai.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
oivindg Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 (redigert) Hehe, den er nok såpass at den kan kalles godkjent, men langt fra sånn jeg vil ha den så den flaska får nok ben å gå på. Haster ikke så veldig, da jeg må prioritere støping av kjettingkasse samt skifte dusjpumpe før polering kommer på dagsorden.Er det sånn Rule gråvannspumpe? Disse er visstnok følsomme for mottrykk. Hos meg satt det en tilbakeslagsventil på selve pumpa, og en på slangen. Den klarte ikke å holde unna dusjing på fullt trykk. Etter at jeg fjernet tilbakeslagsventilen som satt i pumpa (enklere enn å fjerne den på slangen) så tar den lett unna. Jeg svinger oppom en dag med polishen. Redigert 17.Mai.2014 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
VannTro Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Det er en sånn Rule 800 pumpe og ja, det sitter en sånn sort tilbakeslagsventil i den lille slangen inne i vannboksen. Har en mistanke om at pumpa har vært druknet litt for mange ganger. Skifter pumpa og fjerner ventilen. Takker for tipset ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
oivindg Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Det er en sånn Rule 800 pumpe og ja, det sitter en sånn sort tilbakeslagsventil i den lille slangen inne i vannboksen. Har en mistanke om at pumpa har vært druknet litt for mange ganger. Skifter pumpa og fjerner ventilen. Takker for tipset !De pumpene tåler mye juling, så prøv å ta vekk ventilen først. Jeg gjorde motsatt, bare for å oppdage at den nye pumpa fungerte like dårlig som den gamle. :-) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
VannTro Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Er ikke liv i den. Må teste litt først for jeg vet ikke om det er pumpa eller den separate nivåbryteren som har streika. By-passer nivåbryteren først så får vi se. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tviking Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Velkommen heim VannTro. Prøver å la kona lese all positiv Trawler-omtale, og her er det jo bare skryt av båtttypen :-) Skal kjøre masse 5 knop fart i sommer for å venne henne til at båtlivet skal gå i sakte tempo. Kos dere med resten av 17 mai og velkomstfest i morgen ette flott gjennomført hentetur. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Takker for det Tviking ! Det er bare å ta livet med ro, er jo det ferie dreier seg on :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
oivindg Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Er ikke liv i den. Må teste litt først for jeg vet ikke om det er pumpa eller den separate nivåbryteren som har streika. By-passer nivåbryteren først så får vi se.Såpass, ja. Da funker det sikkert med tilbakeslagsventilen også når du får pumpa i gang. Jeg hadde en annen Rule-pumpe som ikke ville gå. Der viste det seg at det var en kabelsko som hadde irret. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Key Freak Svart 18.Mai.2014 Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Da ligger VannTro trygt fortøyd på Holmen, så jeg. Takk for en flott hentetråd! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 18.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Det gjør den Key Freak. Takker for oppmerksomheten I morgen skal jeg til Farco å hente Multiplussen og i morgen ettermiddag komme han som skal montere den og skal sjekke ut forholdene. Selv skal jeg i gang å bygge ankerkjettingkasse i finer som jeg støper med glassfiber innvendig. Må tilpasse den slik at kjettingen finner veien ned i bunnen og får nok plass å boltre seg på. Så skal dusjpumpa testes for å finne ut om det er den eller nivåbryteren som har lagt inn årene. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 (redigert) Nå begynner ting å komme på plass. Kassa til kjettingen er laget og installert, ladesystemet er på plass og fungerer supert, batterimonitren fungerer slik at vi har 100% kontroll og alle pærer er skiftet fra 20 watt til 5 watt og sola skinner og vi ligger i uthavn :-) Pumpa til dusj-sumpen ble for øvriv skiftet med et komplett sett med pumpe, flotør og boks fra Maritim. Den tar unna langt mere enn dusjen produserer så da er det også på stell ! Redigert 29.Mai.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
oivindg Svart 29.Mai.2014 Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Fikk du i gang varmeren? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
VannTro Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 (redigert) Varmeren fungerer som bare det. Kjørte noen timer i går kveld. Vet ikke annet enn at jeg bør rå-kjøre den noen minutter før den slås av etter å ha vært i bruk slik at mman brenner bort eventuell sot. Den startet normalt etter vi hadde fortøyd sist helg :-) Redigert 29.Mai.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
oivindg Svart 29.Mai.2014 Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Hva gjør du for å råkjøre varmeren? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
VannTro Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Setter bare styringa/termostaten på 31 grsder(maks) og da girer den opp på fult turtall. Lar den gå slik 5-10 minutter før den slås av. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Jeg hørte for øvrig av Bjørn Løvjomås at luftehullet inn til brennkammeret på D5 er 4mm stort. Det kan vist med fordel bores opp til 5mm for å få renere forbrenning. Han fikk dette tipset av et verksted som hjalp han med varmeren hans. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
oivindg Svart 29.Mai.2014 Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Setter bare styringa/termostaten på 31 grsder(maks) og da girer den opp på fult turtall. Lar den gå slik 5-10 minutter før den slås av.Ok. Det er ikke termostat på min, så det blir litt annerledes. Min kjører en stund etter at jeg slår den av. Får håpe det holder. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mai.2014 Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Boret fra 3 til 4 mm.. ☺ I.M.S i Sandefjord sin anbefaling. Øker levetiden på glødesila. Kan bli litt vanskeligere å tenne i 25 kuldegrader. Men det har vi vel ikke så ofte Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
VannTro Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Badeplattformen er et spennende sted med snøre og håv ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.