Martin Blomberg Startet 3.Mai.2014 Del på Facebook Startet 3.Mai.2014 Jeg har kjøpt en Viksund Family 24 fot med en Perkins 4.108 motor, aldri eid båt tidligere. Den har rak aksling og foldbar propeller. Ferskvannskjølt via kjølesløyfe montert på utsiden av skroget. Båten står på land ennå men skal snart sjøsettes. Er det noen som kan dele med seg av sjekkliste for dieselmotor generellt og gjerne Perkins 4.108 spesifikt? Jeg tenker da på skjekker som skal tas: Før båtturen. Etter båtturen. Før vinteropplag. Etter vinteropplag. Jeg tenkte kjøpe dieselfilter, oljefilter, impeller og termostat til motoren. Hvor bør man kjøpe slike saker og må de være spesiellt for Perkinsen eller finnes det universalutgaver som fungerer? Har denne motoren med dette kjøleopplegget noen anoder i motoren? (Skjønner lite av dette med anoder annet enn at det er viktig) Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Hei Et søk på forumet her vil gi deg mye informasjon om denne motoren. Deler til selve motoren kjøper du enklest og billigst hos forhandlere som retter seg mot landbruket, de er som regel adskillig mer seriøse enn maritimt rettede forhandlere. F. eks Økonomideler. Har ikke vært borti denne typen kjølesystem på denne motoren før, men det er det sikkert noen andre som har. Et foreløpig tips kan jo være å sjekke hva slags fabrikat kjølesystemet er av, og bruke det som utgangspunkt når du leter etter deler til det. Lykke til. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.