PBKK Startet 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2014 hei, dykkeklubben har en Perkins 6-354 ca. 68 mod. som ikke starter ved gjennomvarm motor, typisk etter 1 times gange. (En prøver å starte etter 2-5 minutters stopp ved gjennomvarm motor) Ved kaldstart går det fint, dvs. etter avkjøling min. 30 min. eller mer. Bra med strøm er det også. Starter er overhalt i vinter. Virker som den ikke slår inn når den er varm... Noen som har tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Er det startmotoren som ikke virker ved varm motor, eller det motoren som ikke vil starte? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Smaapala Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Dette vil jeg tro kan ha 2 årsaker. For høyt åpningstrykk på dyser eller slitt stempel i diesempumpa. Når motor blir varm og dermed dieselen tynnflytende får du ikke høyt nok trykk. Vil tro når dette oppstår har du ikke røyk i oksosrøret pga motoren ikke får diesel Sitér dette innlegget Link to post
PBKK Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 (redigert) Er startmotor som ikke vil inn ved varm motor. Slurer bare.. Motor ryker godt under oppstart. Soter ved høyt turtall. Redigert 4.Mai.2014 av PBKK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PBKK Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 (redigert) Ja vi har fortsatt dette problemet. Virker som bendiks på starter utvider seg ved varm motor og setter seg. Kan det være en ide å isolere startmotor mot motor kanskje eller er løsningen kun å justere bendiks ? Redigert 18.Juli.2014 av PBKK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Hva ble gjort når den ble overhalt? Litt opplysninger vil hjelpe for å få gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
PBKK Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Vanlig sjekk av starter ble utført hos Klemetsby Elektro i Tbg. Hadde en resjekk også for noen uker siden på samme sted og det ble ikke funnet noe feil på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Hvis tannkransen på svinghjulet er krympet på, kan det vere den som slurer? Sette merke med f.eks. tusj på svinghjul og startkrans og se om det flytter seg ved bruk av starter? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Er usikker på hva du mener med vanlig sjekk av starter. Var en fra firmaet i båten og sjekket starteren mens motor og starter var varm? Sitér dette innlegget Link to post
PBKK Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Nei starter ble skrudd ut og sjekket på verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Tror det er best å feilsøkestarteren når motor er varm og den ikke vil starte. Beste tips er å ta kontakt med Joerg Becker her på BP. Kanskje han kan hjelpe deg med å se på den hvis det ikke er for lang vei fra deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.