Jump to content

Verdivurdering: Prosjekt/Halvfabrikat


unreallity

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg ser akkurat nå på en båt som jeg fikk tilbudt.

 

Den er på 23 fot. Motor er en Volvo Aqua 40 Diesel med 165 hk. Turbo har blit skiftet i fjor.

Hydraulikpumpe funker ikke men nye følger med. Båten har hardttop og en sovekabin men er bortsett fra 2 stoler uinredet.

Hardtopdelen kan lukkes bak med enkelt hengekalesje. Kakdelen er selvlensende.

Alt elekrtrisk er frakoblet bortsett fra Motor.

 

Båten fungerer, men har aldri blitt ferdig innredet or tilstand er tilsvarende. Mange ting må småfikses.

 

Skrog er helplanende (30-35 kn) og lagt av former fra Viksund i en firma på Tysnes som har gått konkurs etter de har bygget den 15. båt.

 

Har ikke bilder.

 

Noen ideer om hva som en kunne gi for en slik prosjekt?

 

Hilsen og takk.

Link to post
Share on other sites

Ikke mye. Siden båten aldri har vært ferdig vil du få problemer med CE merking. Du får ikke CE merket den med gammel motor. Det er selvsagt ikke noe problem å bygge ferdig båten og bruke den, men hvis den ikke blir omsettbar eller at du ikke får forsikring bør jo det gjenspeiles i prisen. Dette er jo forhold som innvirker i tillegg til den tekniske verdien.

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området, men du får sikkert mer utfyllende kommentarer etter hvert :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...