Jump to content

Kor kjøpa kraftig, og rimeleg, drill til boring i fjell?


Ask

Recommended Posts

Pioner som havgap nevner er gode greier.. vi har lånt ev e-verket når vi har trengt å sette inn bolter i berget. den går på bensin så den kan brukes der det ikke er strøm!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Biltemamaskinen eg kjøpte er utslitt.

Har du kvitteringen?

Fatter'n bor like ved Biltema, og når han skulle steinsette gårdsplassen, kjøpte han en stor Biltema vinkelsliper, samt at han skaffet seg et proff-blad. Ville ikke slite ut sin fine Makita på en sånn møkkajobb. Han byttet vinkelsliper tre ganger før jobben var gjort, men initsialkostnadene var bare 298,- for den første vinkelsliperen.... :lol:

De var etterhvert litt forundret over at han ikke ville ha tilbake pengene når han klaget, men neida, han ville bare bytte til en ny av samme type...

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Han byttet vinkelsliper tre ganger før jobben var gjort, men initsialkostnadene var bare 298,- for den første vinkelsliperen.... :lol:

De var etterhvert litt forundret over at han ikke ville ha tilbake pengene når han klaget, men neida, han ville bare bytte til en ny av samme type...

Har hørt om flere som har gjort det samme. Forkastelig med tanke på miljø, bruk av ressurser og avfallet det skaper. Bedre å kjøpe en gang av god kvalitet selv om det koster litt mer.

Bruk vest!

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Takk for svar.

 

Eg prøver linken ein gong til:

http://www.wee-trading.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=627254&b_id=1024378

(Kopier inn i nettlesaren.)

 

Ask

Det der ser ut som en eldre type Bosch. Men det er utenpå, hva som er inni er det ingen som vet. Produsert i Kina?

Jeg personlig hadde heller kjøpt en brukt Hilti. Men det er dine penger.

 

Lykke til.

-Min båt er så liten og havet så stort.

Link to post
Share on other sites

Betong og granitt kan ikke sammenlignes når det gjelder hardhet/seighet ved boring

Skal du over 25 mm i diameter i granitt blir SDS+ for spedt.

SDSmax er grøvre.

Kjøp dyre bor og billig maskin /leie dyr maskin som nevnt over.

Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det......

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...