EspenE Startet 6.April.2005 Del på Facebook Startet 6.April.2005 Starter ny tråd på denne vedrørende alternativer til teak. Vurderer å legge dørkplater i Respatex. Etter hva jeg kan forstå er dette tilnærmet vedlikeholdsfritt. Noen som har erfaringer eller kommentarer til dette? Det virker ikke som den blir spesielt glattere enn lakkert teak. Tok bilde av prøven jeg har fått fra Combi Craft as på Svarstad. Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 6.April.2005 Del på Facebook Svart 6.April.2005 jeg har også tenkt å gå for respatex siden det skal være vedlikeholdsfritt. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.April.2005 Del på Facebook Svart 6.April.2005 Det er veldig lett å holde rent, men det er mye kaldere og hardere en tre/finer. Ellers er det jo veldig motstandsdyktig mot slag. Man kan miste ganske tunge/spisse gjenstander uten at det blir merke, men du verden for en lyd det blir! Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 6.April.2005 Del på Facebook Svart 6.April.2005 har selv tenkt å bestille slike plater til min båt. Sitér dette innlegget Link to post
EspenE Svart 6.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2005 Combi Craft lager disse på bestilling. Dvs. at vi kan muligens oppnå fordeler ved å være flere som bestiller samtidig. Mulig at noen her på baatplassen.no har interesse for en slik løsning? Skulle også ønske det var noen som visste om alternative leverandører til dette for å sammenligne priser og kvalitet. Kanskje noen til og med har plater på lager. Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 6.April.2005 Del på Facebook Svart 6.April.2005 Hei, vet du om disse finnes med sorte "nater" også. Skriv gjerne nummer til forhandler/produsent Mvh Børre Sitér dette innlegget Link to post
EspenE Svart 6.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2005 Hei, vet du om disse finnes med sorte "nater" også. Skriv gjerne nummer til forhandler/produsent <{POST_SNAPBACK}> Sorte nater: sorry vet ikke. Nr: 33 15 57 00 Mvh EspenE Sitér dette innlegget Link to post
barx Svart 6.April.2005 Del på Facebook Svart 6.April.2005 Vurderer å legge dørkplater i Respatex. godt å se at det finnes noe annet enn disse #&%!&¤ teak-frikene på dette fora. har absolutt tro på respatex; et eksempel til etterfølgelse! barx Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 7.April.2005 Del på Facebook Svart 7.April.2005 disse #&%!&¤ teak-frikeneSorry for avsporing EspenE, men Barx "skriker" jo på reaksjoner. Jeg har respekt for Barxs engasjement og meninger, men jeg mener midlene for å oppnå resultater vitner om stooor uvitenhet. Har likeledes full respekt for alle som ser etter alternative løsninger de kan bruke og tror det hjelper. Desverre Barx; Å bli kalt "#&%!&¤ teak-freak" tar jeg kun som et kompliment. Det virker mot sin hensikt. Så enkelt er det. Politikk, som det hele egentlig dreier seg om, er egentlig ikke mitt felt. Det hører slettes ikke hjemme her heller. JA til skikkelig Burma-brun og tettvokst og NEI til fake og oppdrets-teak er mitt motto når det gjelder båt og innredning. Ingen makt i verden klarer å omskolere meg!!! Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 7.April.2005 Del på Facebook Svart 7.April.2005 Combi Craft lager disse på bestilling. Dvs. at vi kan muligens oppnå fordeler ved å være flere som bestiller samtidig. Mulig at noen her på baatplassen.no har interesse for en slik løsning? Skulle også ønske det var noen som visste om alternative leverandører til dette for å sammenligne priser og kvalitet. Kanskje noen til og med har plater på lager. <{POST_SNAPBACK}> Hei, takk for sist. Hvilke tykkelser har de og hvilke priser har du fått oppgitt. Har lurt på å legge 4-6 mm plater i cabin i min 28, samme har Ole Jacob. Jat Sitér dette innlegget Link to post
EspenE Svart 7.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2005 Hei, takk for sist. <{POST_SNAPBACK}> Ser frem til neste treff på sensommeren Tror prøven jeg har er 6mm, og at de også produserer tykkelse etter ønske. Prisen ligger omtrent på nivå med vanlig teakfinér, men jeg husker ikke akkurat. Har Ole Jacob brukt respatex? Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 7.April.2005 Del på Facebook Svart 7.April.2005 (redigert) Ser frem til neste treff på sensommeren Tror prøven jeg har er 6mm, og at de også produserer tykkelse etter ønske. Prisen ligger omtrent på nivå med vanlig teakfinér, men jeg husker ikke akkurat. Har Ole Jacob brukt respatex? <{POST_SNAPBACK}> Nei, men vi begge har lurt på å bytte ut tepper i cabin med tynn natet finer som legges oppe på gulvet.Og da er, ihverfall for min del, respatex et interessant alternativ. Redigert 7.April.2005 av jat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EspenE Svart 7.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2005 Det virker ikke som at det er noen med negative innspill rundt respatexplatens egnethet her på forumet. Har du (jat) og Ole Jacob noen planer om å gjøre dette nå på forsommeren? Jeg savner fremdeles alternative leverandører av disse platene. Det ville være fint dersom noen hadde tilgjengelig fra lager. Skal man få det produsert opp blir det til at man bestiller én plate for mye for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 7.April.2005 Del på Facebook Svart 7.April.2005 Eg blir gjerne med å bestiller i lag dersom dette blir billigere... Sitér dette innlegget Link to post
tkh Svart 25.Mai.2005 Del på Facebook Svart 25.Mai.2005 (redigert) Hei ! Combi Craft har enerett på dette laminatet, det finnes noen andre alternativer men da er det ikke sklisikkert og har heller ikke UV bestandig overflate. For alle dere med åpne båter, bruk ikke laminert kryssfiner men heller en 5mm Kompakt. disse blir også levert av Combi Craft Se feks.Askeladden 535 eller 805. Redigert 25.Mai.2005 av tkh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 25.Mai.2005 Del på Facebook Svart 25.Mai.2005 Hei,kjøpte sånne plater hos combi craft for ca 1,5 år siden,monterte dem i en bayliner,vær nøye med å lukke kanter osv..med sika, epoxy ett eller annet så det ikke er fare for vanninntregning i kjerna.. Var veldig fornøyd med platene,solgte båten så jeg har ikke noen langtidserfaring med dem,men fine er dem,legger ved ett bilde.dårlig kvalitet..sorry Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 26.Mai.2005 Del på Facebook Svart 26.Mai.2005 Det virker ikke som at det er noen med negative innspill rundt respatexplatens egnethet her på forumet. Har du (jat) og Ole Jacob noen planer om å gjøre dette nå på forsommeren? Jeg savner fremdeles alternative leverandører av disse platene. Det ville være fint dersom noen hadde tilgjengelig fra lager. Skal man få det produsert opp blir det til at man bestiller én plate for mye for sikkerhets skyld. <{POST_SNAPBACK}> Av en eller annen grunn har jeg ikke fått varsel på dette emnet. Ole Jacob har allerede gjort jobben med teakplater mens jeg utsetter det til året. Jat Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 26.Mai.2005 Del på Facebook Svart 26.Mai.2005 Hva med Flexiteek? http://www.flexiteek.no Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
945 Svart 26.Mai.2005 Del på Facebook Svart 26.Mai.2005 Hei ! Combi Craft har enerett på dette laminatet, det finnes noen andre alternativer men da er det ikke sklisikkert og har heller ikke UV bestandig overflate. <{POST_SNAPBACK}> Ta kontakt med diverse byggevareforr, som er forhandler Fibo Trespo / Byggma produkter. De vil nok kunne gi tilbud på tilsvarende laminater som er UV bestandige og sklisikre. Fibo Trespo har solgt disse laminatene i snart en mannsalder, nettopp til maritimt bruk. Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Victora III Svart 26.Mai.2005 Del på Facebook Svart 26.Mai.2005 Har i tidligere båter hatt teakdørk, men må si meg meget fornøyd med laminatdørk. Enkelt å holde rent, tåler mye mer og enklere vedlikehold. Ville valgt det samme igjen. Sitér dette innlegget Link to post
gabr Svart 19.Juli.2005 Del på Facebook Svart 19.Juli.2005 På www.byggma.no (teknisk informasjon/brosjyrer/Fibo-Trespo) har de en en sides brosjyre om dørk plater. Direktelink: http://dynamic25.protu.no/pictures/26/file...produktperm.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Messy Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Hvis du søker på laminat hos http://www.maritim.no/ finner du mange forskjellige. Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
eysteind Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Hadde selv tenkt å kjøpe respatexplater av dørkfiner hos combicraft, men siden dei hadde 6-8 ukers leveringstid, så måtte eg kjøpe hos Maritim. Skikkelig pene plater, og så er det jo mye mer slitesterke også. Dessuten slipper eg å lakke de... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 22.September.2005 Del på Facebook Svart 22.September.2005 Hei Etter å ha vært "reder uten tonnasje" endel år, har jeg nå investert i båt igjen. I jakten på båt kom jeg over dette særdeles utmerkede forum, hvor kompetansen og seriøsiteten er uvanlig høy. På ønskelisten min sto en snekke til ca 100 000 kr skal brukes til fiske og dagsturer, men med mulighet for overnatting en sommernatt for en familie på 4. Fruen holdt på Nidelv 24 som favoritt, men valget falt til slutt på en 1983 Marex 24 Sun-cab, mest pga motoren som er en 2004 mod Yanmar 28 hk som passerte 50 driftstimer på vei hjem etter handelen. For denne ga jeg 120 000 kr tror ikke dette er så helt galt kjøp. Ny kalesje er det også, men ellers så er båten som alderen tilsier. Så til saken: I Marexen er dørken ute ganske slitt og stygg og jeg planlegger å bytte ut denne med noe nytt. Ønsker vel helst å legge laminat lignende den som selges hos Maritim. Men så er spørsmålet mitt. Dørken i Marexen består av mange små plater, kan laminatet kappes, for så og pusses på noe vis ( og eventuelt lakkes ) og benyttes med kantene som de er eller må jeg til med beslag rundt hver enkelt luke ? Jeg synes for mye beslag ødelegger helhetintrykket og vil derfor unngå dette. Håper noen av Dere her på forumet har erfaringer angående dette. Eventuelt gode tips til alternative produkt til en oppnåelig pris hvor jeg unngår problemstillingen med beslag ? På forhånd takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 22.September.2005 Del på Facebook Svart 22.September.2005 Mener å huske at broder Walter_S postet et utmerket innlegg om legging av Maritim belegg illustrert av bilder. Står akkurat på farten til å ut nå, men du kan jo titte i Emneoversikten eller gjøre et søk så lenge, så kanskje du finner det selv. Hvis ikke dukker det sikkert opp noen om ikke lenge som kan hjelpe deg å finne det aktuelle innlegget. Hvis Nautolex er et alternativ du vurderer da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.