FenderBender Startet 9.Mai.2014 Del på Facebook Startet 9.Mai.2014 Jeg skal prøve å beskrive hva som er problemet: Propellen går ikke rundt. Når jeg stiller på vridningen ser det ut til at alt beveger seg som normalt inne i båten, men akslingen går ikke rundt. Det ser også ut som at propellbladene ikke vrir seg, men at i stede propellen bare flytter seg ut og inn når jeg stiller på vridningen. Er det noen glupe hoder som vet hva som kan være feil? Eller er det bare å ta ut bunnproppen å kjøpe seg en kajakk i stede? Sitér dette innlegget Så lenge èn mann klarer å holde vannet unna ved å øse, så er båten tett. Link to post
Black sea Svart 9.Mai.2014 Del på Facebook Svart 9.Mai.2014 Kajakk. Hm slapp nå av. dette løser seg FenderBender. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Mai.2014 Del på Facebook Svart 10.Mai.2014 (redigert) Kajakk er aldri feil det;-) Men når noe er ødelagt så må det repareres. Og slike gamle saker er som regel logisk og enkelt laget. Jeg ville ha demontert, smurt godt opp og sett etter ting som er løse eller tydelig ødelagte. Siden propell og aksling ikke går rundt vil jeg tro at aksling har løsnet fra klemflensen. Går klemflensen rundt? Redigert 10.Mai.2014 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FenderBender Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2014 https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50720/1399746449.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50720/avstand.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50720/oversikt.jpg Denne dingsen har løsnet og forflyttet seg. Er det noen som har en smart metode for å få den på rett plass igjen. Jeg har prøvd meg litt frem nå i noen timer, men får det ikke til å bli helt riktig, Klarte å få fremdrift, men da fikk jeg ikke den til å bakke. Sitér dette innlegget Så lenge èn mann klarer å holde vannet unna ved å øse, så er båten tett. Link to post
Black sea Svart 11.Mai.2014 Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Håper du får ordnet det. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Har du strammet den bolten som sitter på ( nr 1 ) . ? Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 (redigert) For å stille inn riktig vridning på propellen, dreier du vridningshendelen til maks revers. Dytt det ytre røret på akselen bakover. Propellen skal nå stå i reversstilling (Sleipner-motorer er med få unntak høyregående, sett forfra). Fest klammeret du har avbildet så langt framover som mulig på akselen (strammeskruen finner du under alt fettet det er pakket inn i). Skru deretter på "huset" (den "koppen" som på bildet ditt henger bakerst på akselen). Nå skal du ha tilnærmet riktig innstilling. Redigert 12.Mai.2014 av gon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.