Krister Startet 10.Mai.2014 Del på Facebook Startet 10.Mai.2014 (redigert) Hei. Jeg har en motor V8 chevy 350 går på 95 blyfri Denne starte og går fint på tomgang. men jeg får ikke noe futt ut av den Går best i starten, da klarer jeg et turtall på rundt 3000 rpm, men så kan jeg gå i ca en halvtime da den begynner å fjuske. da høres det ut som jeg drukner motoren om jeg drar på mer gass samtidig som den begynner å riste. og jeg mister turtallet mangen ganger helt ned på 2000 rpm Mulig det er noe med tenningen eller om det er forgasseren som lager dette problemet. eller rett og slett kondens i bensinen? Jeg har ikke så veldig peiling på dette med bensinmotor, er ikke sikker på om det er elektronisk tenning eller vanlig, han som solgte sa det var elektronisk. hvordan kan jeg finne ut dette? Legger ved bilde som viser motor og tenningssystem. Håper noen her kan hjelpe meg med dette problemet da sommeren er like om hjørnet :) https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50405/bilde_3.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50405/bilde_1.jpg Redigert 10.Mai.2014 av Krister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Mai.2014 Del på Facebook Svart 10.Mai.2014 For å se om du har elektronisk tenning må du ta av fordelerlokket. Det kan være flere ting som gjør at motoren fusker. Tennpluggene, coilen, feil justert tenning, flottøren i forgasseren m.m. Sitér dette innlegget Link to post
Krister Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2014 Under foldeler lokket sitter en rotor med en stift. Hvordan justerer man tenningen på disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 10.Mai.2014 Del på Facebook Svart 10.Mai.2014 Hei. Jeg har en motor V8 chevy 350 går på 95 blyfri Denne starte og går fint på tomgang. men jeg får ikke noe futt ut av den Går best i starten, da klarer jeg et turtall på rundt 3000 rpm, men så kan jeg gå i ca en halvtime da den begynner å fjuske. da høres det ut som jeg drukner motoren om jeg drar på mer gass samtidig som den begynner å riste. og jeg mister turtallet mangen ganger helt ned på 2000 rpm Mulig det er noe med tenningen eller om det er forgasseren som lager dette problemet. eller rett og slett kondens i bensinen? Hvis du kjører full gass og motoren ikke orker mere enn 3000 omdr så er enten det helt feil propell og du presser motoren veldig eller feil med motoren slik at du ikke får opp turtallet.. burde gjøre 5600 omdr på full gass. Presser du den slik det høres ut kan det høres ut som så kan du få veldig varm motor ... har den ettertenning når du stopper den da... hvordan er oljetemperatur, oljetrykk nar dette inntreffer... prøv först å bytt plugger og tennkabler, hatt to v8 som hostet som du beskriver en i en båt 350mag og en gmc i en cj7 jeep ... kom og gikk men inntraff gjerne ved varm motor... ved bytte av dette så gikk de som noen klokker. om gasser flyter over kan du sjekke dette ved å ta av flammedemper over forgasser og se nedi der når du kjører... kommer mye ut dysene der på de men du burde lett se om den flyter over... hvordan er den hvis du stopper motoren når dette inntreffer... flyter den over er den veldig tungstartet rett etterpå... Sitér dette innlegget Link to post
Krister Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2014 Motoren fungerte fint i fjord med samme propell. så det er vell utelukket da. Det er ingen ettertenning når jeg stopper den, oljetrykk og temperatur er som normalt slik det alltid har vert. Jeg vil prøve og skifte plugger og tennkabler. Hvilke plugger bør jeg kjøpe? er det noen som er bedre enn andre på denne typen motor? Jeg vil også prøve og se om gasseren flyter over. Har ikke vert tungstartet noen gang. alltid på første kinnet når den er varm eller har gått dagen før, om den har stått en stund tar det noe lenger tid. gjerne for å få pumpe opp bensin i fra tanken. Sitér dette innlegget Link to post
staram Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 Fant du noe løsning på problemet? Har akkurat samme problem med min ... Sitér dette innlegget Link to post
Krister Svart 12.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2015 Skiftet Coil, plugger og pluggledninger. Etter det har den svevet som en klokke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.