Jump to content

Problemer med volvo penta / chevy v8 350, Tenning eller forgasser?


Krister

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en motor V8 chevy 350

går på 95 blyfri

Denne starte og går fint på tomgang. men jeg får ikke noe futt ut av den

 

Går best i starten, da klarer jeg et turtall på rundt 3000 rpm, men så kan jeg gå i ca en halvtime da den begynner å fjuske. da høres det ut som jeg drukner motoren om jeg drar på mer gass samtidig som den begynner å riste.

og jeg mister turtallet mangen ganger helt ned på 2000 rpm

Mulig det er noe med tenningen eller om det er forgasseren som lager dette problemet. eller rett og slett kondens i bensinen?

 

Jeg har ikke så veldig peiling på dette med bensinmotor, er ikke sikker på om det er elektronisk tenning eller vanlig, han som solgte sa det var elektronisk. hvordan kan jeg finne ut dette? Legger ved bilde som viser motor og tenningssystem.

 

Håper noen her kan hjelpe meg med dette problemet da sommeren er like om hjørnet :)

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50405/bilde_3.jpg

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50405/bilde_1.jpg

Redigert av Krister (see edit history)
Link to post

Hei.

Jeg har en motor V8 chevy 350

går på 95 blyfri

Denne starte og går fint på tomgang. men jeg får ikke noe futt ut av den

 

Går best i starten, da klarer jeg et turtall på rundt 3000 rpm, men så kan jeg gå i ca en halvtime da den begynner å fjuske. da høres det ut som jeg drukner motoren om jeg drar på mer gass samtidig som den begynner å riste.

og jeg mister turtallet mangen ganger helt ned på 2000 rpm

Mulig det er noe med tenningen eller om det er forgasseren som lager dette problemet. eller rett og slett kondens i bensinen?

 

 

Hvis du kjører full gass og motoren ikke orker mere enn 3000 omdr så er enten det helt feil propell og du presser motoren veldig eller feil med motoren slik at du ikke får opp turtallet.. burde gjøre 5600 omdr på full gass.

Presser du den slik det høres ut kan det høres ut som så kan du få veldig varm motor ... har den ettertenning når du stopper den da... hvordan er oljetemperatur, oljetrykk nar dette inntreffer...

 

prøv först å bytt plugger og tennkabler, hatt to v8 som hostet som du beskriver en i en båt 350mag og en gmc i en cj7 jeep ... kom og gikk men inntraff gjerne ved varm motor... ved bytte av dette så gikk de som noen klokker.

 

om gasser flyter over kan du sjekke dette ved å ta av flammedemper over forgasser og se nedi der når du kjører... kommer mye ut dysene der på de men du burde lett se om den flyter over... hvordan er den hvis du stopper motoren når dette inntreffer... flyter den over er den veldig tungstartet rett etterpå...

Link to post

Motoren fungerte fint i fjord med samme propell. så det er vell utelukket da.

 

Det er ingen ettertenning når jeg stopper den, oljetrykk og temperatur er som normalt slik det alltid har vert.

 

Jeg vil prøve og skifte plugger og tennkabler. Hvilke plugger bør jeg kjøpe? er det noen som er bedre enn andre på denne typen motor?

Jeg vil også prøve og se om gasseren flyter over.

 

Har ikke vert tungstartet noen gang. alltid på første kinnet når den er varm eller har gått dagen før,

om den har stått en stund tar det noe lenger tid. gjerne for å få pumpe opp bensin i fra tanken.

Link to post
  • 3 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...