NidelvSigmund Startet 12.Mai.2014 Del på Facebook Startet 12.Mai.2014 Hei, jeg er ny innen båtlivet og lurte på om noen kunne si meg hva jeg trenger for å koble opp et forbruksbatteri. Jeg har bare ett litte startbatteri med en på/av bryter. Båten er en nidelv 24, 76 modell. eventuelt legg ved en link til de forskjellige produktene Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Det enkleste for deg blir å koble dem sammen med et kraftig rele. Releet kan du styre med spenning fra dynamo. Du kan bruke vanlig rele eller spenningssensitivt. På denne måten slipper du batterivelgere og masse brytere, og du slipper å risikere å glemme å stille disse riktig. Hvis du er helt blank på dette anbefaler jeg deg å bruke søkefunksjonen og lese litt om det som allerede er skrevet om dette på forumet. Det er skrevet side opp og side ned om dette Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Arvid_A Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Hei! Jeg vil anbefale deg å starte med å lese denne beskrivelsen av dynamo og ladeopplegg: https://baatplassen.no/i/topic/17767-dynamo-og-lading-av-flere-batterier/?hl=dynamo Foruten at beskrivelsen gir deg forståelse av hvordan ladeopplegget i båt bør virke, så vil du også finne ideer til løsninger for det du skal i gang med. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.