Jump to content

Plaste skader på jolle. Vått i vått eller la herde før nytt lag?

Reppen

Recommended Posts

Jeg har erfart at det kan være lurt å legge et lag og la det herde først, deretter legge flere lag vått i vått. Synes det er lettere å ha kontroll på at man får god binding uten luftblærer i det første laget på den måten.

Men det var nå min erfaring da. Noen ekspert på området er jeg ikke.

Bruk skumgummirulle (løser seg dog opp etter 15 min), men denne gir best dekke av polyesteren og har nok kraft til at luftbobler forsvinner. Trenger ikke bruke aluminiumsrulle for å få ut luft hvis man er nøye..

Påfør polyester på godset du skal støpe på, deretter legg matte, mett godt med polyester, ny matte, mette, ny matte og mette. Bruk 2-3 cm overlapp utenfor godset og påfør polyester helt ut i kanten. Overflødig matte slipes bort med vinkelsliper og rondell når det er herdet. Mye enklere å få det perfekt på denne måten..

Min erfaring er at det blir best med 2-3 lag av gangen (vått i vått). Bruker du pensel i stedet for rulle risikerer du å dra opp fibrene og det blir my klin og ujevnheter. Bruk rulle..

Husk å avfette med aceton/ rødsprit før du påfører polyester. Husk også på blandeforhold og temperatur på gods/ i rommet. Bruk maske!

Redigert av Norcem21 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...