Billa Startet 20.Mai.2014 Del på Facebook Startet 20.Mai.2014 Hei Holder på å kjøpe en Sealine SC29 med VP D6-330 fra 2008 og det dukker derfor opp et par spørsmål til hvordan jeg best håndterer motor og drev. Min tidligere båt hadde Mercruiser. Drevet var mekanisk sperret fra og bli tiltet høyere enn til et bestemt nivå. Dette nivået var øvre innstilling og skulle drevet høyere så burde motor slås av for ikke å skade drevet. Ved prøvekjøring av VP D6 så er drevindikasjon angitt som grader med 0 grader som utgangspunkt. Selger viste ikke om det var en sperre eller hva som var høyeste anbefalte innstilling. Bruksområdet til høyeste stilling er når man nærmer seg land på tomgang og hvor det er grunnt vann. Noen som vet dette med sikkerhet? Mvh Sitér dette innlegget Sushi Link to post
lippert Svart 20.Mai.2014 Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Jeg har ingen mekanisk sperre, men må holde inne en ekstra knapp for å få drevet opp i "beach modus" Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
mthoms Svart 20.Mai.2014 Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Du kan finde Operators Manual her: http://www.volvopenta.com/volvopenta/global/en-gb/marine_leisure_engines/out_of_production_engines/Pages/out_of_production_engines.aspx Bl. a. står der max 30° ved max 1500RPM. Alt over 30° kræver motoren stoppes. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Takk. Det var nyttig info. Altså max 30 grader og kun sakte fart. Skal selvsagt lese manualen når jeg har overtatt båten. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.