tombok Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Har en gammel Mitsubishi Pajero med TDI motor på rundt 108hk. Motoren er veldig god og går som en klokke og maler som en katt etc etc Rammen på bilen er det verre med, og den går nok derfor til hugging om ikke lenge. Men jeg tenker litt på at det må jo gå an å ta vare på motoren så den kan mariniseres for bruk i et eller annet fremtidig artig båtprosjekt. Men er det bryet verdt mon tro? Hvor mye krever det egentlig å marinisere en slik motor? Link to post
thomas2 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Varmeveksler om den skal være ferskvannskjølt Sjøvannspumpe Eksosmanifolder Mulig oljekjøler Link to post
-morten- Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 og ikke minst girboks og rett svinghjul Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
yngvar.johnsen Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Går ut i fra det er en 2,5l 4D56 motor det er snakk om. Er alu topp på disse og de er avhengig av god kjøling. Har vært en del tilfeller av sprukket topplokk på disse. Vil anbefale deg å selge motoren og kjøpe en motor som er bedre egnet til båt. Link to post
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now