Jump to content

Med S/Y Helene fra Levanger til Kristiansand

arkmarin

Recommended Posts

Dere kommer vel til Ålesund i natt. Til opplysning er det midtsommerjazz i byen og da jeg kjørte gjennom byen for litt siden, så var det en del båter i havna, etter hva jeg kunne se. Men det er vel bare å finne seg en segler å legge seg utenpå. Skal se grundigere etter straks og rapportere. :)

Fint vær her sør. Har omtrent vært vindstille, noe som er kjipt for en regatta for 2,4. Lurer på om det er NM...

bilde

Vi passerte Bjørnsund ca kl 19. Bjørnsund er et fraflyttet fiskevær. De måtte legge ned fiskemottaket på 60-70 tallet, da de hadde for dårlig vann (regnvann). Været ble fraflyttet. Da jeg var innom på slutten av 70 tallet var det bare en fastboende. Senere ble dette attraktive hus for fritidsformål. Nå er det et yrende liv her hele sommeren. Det er et fantastisk flott sted, som bør besøkes, når en er på disse kanter.

Hei, det var veldig ok å følge etter dere rundt Stadt i dag med varsel om liten kuling. Bra tips om å gå inn til Silda, ligger nå her fortøyd sammen med en tysk og fransk seilbåt.

Tok noen bilder av Helene, dårlig internett her, men forsøker å laste opp et par bilder i første omgangimg]https://baatplassen.no/bildearkiv/13/13122/1401049123.jpg[/img]

Ser ut som det var vanskelig å laste opp her, kan sende flere bilder på mail

Min mail: gunnar.knutsen@yahoo.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...