Jump to content

Holder det med båtvask og nanopolish, eller bør jeg vokse også?

Pequod

Recommended Posts

Har kjøpt båtvask og Nanopolish til båten og tenkte å ta alt over fenderlista denne helgen (får ikke tatt opp båten før 12. juni, så alt under skal tas da). Men så er jeg blitt usikker på om jeg burde ha kjøpt voks også? Eller holder det med å bruke Nanopolish etter båtvasken?

Har aldri gjort dette før, men ser at båten er ganske møkkete, så jeg kjøpte en flaske Seajet Båtvask Ekstra til selve vasken, og så en flaske med Seajet Nanopolish.

Har også kjøpt en poleringsmaskin, men er litt usikker på om jeg skal bruke den ettersom det nesten ser ut til å være mer hensiktsmessig å bruke klut og svamp på overbygget?

Holder det å bruke vann fra slangen i båthavna, eller bør jeg bruke en høytrykksspyler? Vant en slik for noen år siden, men har aldri brukt den.

Takknemlig for alle tips og råd! :smiley:

Redigert av Pequod (see edit history)

Nano-polish er ment å brukes i stedet for voks, dersom det er et ekte Nano-prukt som TCnano. Dessverre har fler og fler produsenter "slengt på" ordet nano for sine produkter uten at det er et ekte nano-produkt. Seajet Nanopolish kjenner jeg ikke til, men det står vel en bruksanvisning på flasken? Der jeg bruker TCnano, gjør jeg det for hånd. Den er lett å arbeide med. Vasking gjør jeg stort sett med bøtte og svamp, godt og varmt Zalo-vann. Hageslangen er helt grei til skyllingen. Men på dollboardet der det er antisklioverflate, må høytrykkspyleren til for å få det rent.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...