Jump to content

Hvilken enkel DAB+ radio skal jeg kjøpe til båten?


Lars H.

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Jeg er overhodet ikke i tvil om at nettradio er fremtiden. Må bare få en fornuftig prising på data i mobilnettet. Så må flere bilprodusenter integrere nettradio i bilene.

-

 

Og de beste kjøkkenradioene med DAB har strøm i et par døgn, det er helt elendig for de som er vant med FM radioer på batteridrift. FM radio på batterier varer jo noe nær evig. 

Link to post
Share on other sites

bruker radio/mp3 på mobilen og denne lille saken som heter UE Boom som spiller vanvittig bra og har en veldig bra levetid (15timer), skaffer du deg storebroer UE Megaboom så tåler den også vann, en meter under vann i en halv time :diving: sier produsenten, burde passe de fleste småbåteiere.

 

bilde

       _____/| _________////

       \_______________|

 ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Link to post
Share on other sites

Er det ingen som vet om noen liten DAB+/FM radio med mulighet for tilkobling av ekstern antenne, bortsett fra bilradioer da?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Huff og gru nå kom jeg til å huske NRK søndag ettermiddag på 60 tallet... janitsjar halv/timen og folkemusikk før trafikk og snikksnakk med oddavar folkestad og fenger grøn og og .... (ren terror å plassere dette før trafikk og snikksnakk og ønskekonserten men det er NRK det - bandittvelde...)

 

dette varte til utpå 80-tallet, jeg var glad når P2 radio ble opprettet (1.september 1984 iflg wikipedia) og litt mer ungdommelig musikk ble mulig å høre på radio.  (Men Vidar Lønn-Arnesen slapp vi nok ikke unna...)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Uh,.... Vidar "Stønn" Arnesen som han gjerne ble omtalt som heromkring.

 

Stemmer det, det var han bsom sørget for at NRK klarte å ødelegge mandagene og med Ti i Skuddet som etterhvert utviklet seg til ren svensktoppmaskin samt de derre norske stjerneskudd eller hva FN det var.

 

Glemte VSA helt fordi jeg mener å huske (jeg fikk inn svensk P3 på 60 tallet) at VSN ble fortrengt til glemmeboken til han gjenoppsto i Husker Du?

Svænsk P3 og Radio Luxembourg reddet meg fra N(RK)aZistene som drev omfattende terror mot yngre mennesker i disse årene. Nå driver de jo musikkterror i motsatt ende....

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er det ingen som vet om noen liten DAB+/FM radio med mulighet for tilkobling av ekstern antenne, bortsett fra bilradioer da?

 

Sony har denne (DAB/DAB+/FM): http://www.sony.no/electronics/dab-radioer/xdr-s40dbp

 

Går vel an å vri til noe der siden den har en utvendig antenne i utgangspunktet.

 

NOK 800.

 

bilde

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

På jobben selger vi Tiny c3 dab adapter....har montert denne I mange biler og kundene er veldig fornøyde.Ikke prøvd den selv ennå men skal det I nær fremtid og gi en tilbakemld.Den har også Bluetooth for streaming av musikk,handsfree selv om det kanskje ikke er såå aktuelt I båt :) google litt på den og se om det kan være noe.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...