Andy Startet 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2014 Vår trofaste Skibsplast 655 2002 modell skal få ny motor. Den gamle Suzuki DF140en er solgt. Valget står mellom Suzuki og Yamaha - jeg lurer på om noen har erfaring med Yamaha F150 på denne båten. Noen har antydet at motoren er for stor fysisk, og derfor ikke kan tiltes helt ut av vannet. Det kan også bli problemer med svingradius grunnet at den kan slå borti den forholdsvis trange motorbrønnen på 655'en. Fordeler Yamaha: Større slagvolum: (2670 mot 2044 cm3), startsperre, 10 hk mer. Ingen slår Yamaha på kvalitet og bruktverdi. Fordeler Suzuki: Lettere motor (179 mot 212 kg), ca. 20.000 kr. rimeligere, litt lavere støynivå, registerkjede istedet for reim. Begge er lean burn og oppdaterte konstruksjoner lansert i 2012. Så kunne jeg også vurdert en 115hk motor, men siden den skal erstatte en 140 hester blir det nok ikke til det... Forslag og tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Skal du handle 150 hk nå så kommer du vel ikke utenom denne?? Lettere og mindre tørst enn konkurrentene + 3 liter slagvolum som gir meget bra dreiemoment. http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=48038501&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Skal du handle 150 hk nå så kommer du vel ikke utenom denne?? Lettere og mindre tørst enn konkurrentene + 3 liter slagvolum som gir meget bra dreiemoment. http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=48038501&searchclickthrough=true Takk for innspill, men det er kun Suzuki og Yamaha som aktuelle for meg Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 (redigert) Synd å måtte utelukke testvinneren Mercury F150 som nok er markedets beste i sin klasse. Men nå er jo Suzuki DF150 kommet i lean burn utgave da. DF150TG. Vedr. 115 og 135 hk så er jo Honda's motor den med størst sylindervolum på hele 2,4 liter. Forøvrig samme motor som BF150 (men den har VTEC). Redigert 27.Mai.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.