Jump to content

Scand Adriatic, erfaringer-omtaler?

Maja220

Recommended Posts

Hei der ute. Søker info om Scand Adriatic. Jeg er nybegynner stort sett hva angår båt og båtliv. Nærmere 60 år skal jeg endelig få tid og anledning til å kose meg med egen båt. Jeg er i ferd med å kjøpe meg en 1985 Mod. Scand adriatic uten akterkabin, da vi synes uteplassen i "sofautgaven" passer vårt bruk best. Båten skal i hovedsak brukes på sørlandet og i oslo fjorden. Båten er utstyrt med en Penta aqad40b, 165 hk og 290 dp drev. Maskin er gått 1850 timer. Drev overhalt i 2013. Motor har ikke gjennomgått noen større servicer. Har fungert meget bra i alle år iflg. Siste eier som har hatt den i 9 år nå.

Jeg finner forbausende lite omtaler /brukeropplevelser av akkurat Adriaticen, i motsetning til de andre båtene i Scan familien. Ser også særdeles få avertert på Finn. Er Adriatic solgt i langt mindre antall enn de øvrige modellene? Tar hjertlig imot alle tilbakameldinger av både positiv og evt. neg. karakter. Må få et balansert syn og innblikk i båten. Kan se noe skepsis mot drev i noen innlegg. Hvorfor? Kan også synes som motor er noe liten. Eier opplyser toppfart til 22 og cruising til 17 knop.(vet ikke turtall). Eier har ikke målt men antar et forbruk på ca 30 l/t ved cruising. ( høres d fornuftig ut?). Hva er en passende motorstørrelse til slik båt og hva vil slikt noe evt. Koste om skifte skulle bli aktuelt? Takknemmelig for innspill.

Redigert av Maja220 (see edit history)

Har samme båt, motor er kad44 marsjer på 25 topp 33, når jeg slepper den ned mot 18 så ligger den tungt i vannet. Båten har enorm uteplass. i min er den lille sofaen bak kjørestolen kastet( savner den ikke). Ville valgt en med sort kalesje. Vi går på vår 3 sesong med vår. Kan anbefales men jeg ville valgt litt større motor.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...