rbuljo Startet 3.Juni.2014 Del på Facebook Startet 3.Juni.2014 hadde motor og drev ute da de trengte en overhaling. båten er en draco 2000 -86, motor er AQ151A og 290 drev. etter å ha satt motoren på plass i originale fester ser jeg at den lekker sjøvann inn under svinghjulskåpen der den innerste store o-ringen er.. ikke mye, men det drypper der.. :| aaaarh!! har målt avstanden mellom transom og svinghjulskåpe på de 3 punktene jeg fant og de er så å si perfekt. motor er kanskje en smule høyere i framkant. er prat om noen millimeter. la merke til når jeg monterte dette at der er en avstandsring på svinghjulskåpen der de to store gummiringene blir klemt sammen på hver side av transomen. skulle jeg prøvd å ta den av? er det andre ting jeg skulle prøvd? 3M på ringene før montering? ikke lyst å ta opp båten så veldig mange ganger.. hva er korrekt monteringsmåte her? håper noen har vært borti det her før.. Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
qwerty Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Hei. Et par millimeter kan vel være avgjørende. Når jeg monterte motor så benyttet jeg "blå silikon" pakning på den store O-ringen. Dette sørget for at det ble helt tett. Denne typer er også enkle å ta bort ved demontering. Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Det skal egentlig tette uten noe gugge der. Kanskje du bare må skru til de 6 boltene bak hardere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.