Jump to content

Trekke om båtputer i Stavanger. . Hvor? Anbefalinger?

LindaBy

Recommended Posts

Ser bra ut det som er gjort hos oss i hvert fall: http://www.seilmaker.com/index.php?page=61

Får tilsendt noen puter fra dem i morgen forresten :pray:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Brukte Båtskredderservice på Hundvåg til å sy en søm som hadde gått opp. Leverte inn puta tre uker før påske med avtale om at det skulle være klart til påske. Etter tre- fire dager ringte de og sa den var klar. Godt fornøyd med det.

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Brukte Båtskredderservice på Hundvåg til å sy en søm som hadde gått opp. Leverte inn puta tre uker før påske med avtale om at det skulle være klart til påske. Etter tre- fire dager ringte de og sa den var klar. Godt fornøyd med det.

.............

Brukte de samme............. avtalte at de skulle sy om puter og stoler til snekka iløpet av vinteren. 2 uker sener ble jeg oppringt om at nå var jobben gjort og det var bare å hente. Godt fornøyd :yesnod:

Edited by Hafrsfjord (see edit history)

Du har en kar på Randarberg, som jeg ikke vet navnet på - men som har oppslag rundt i båthavnene. Sandnes maritime sysenter en annen mulig kandidat. Det er også noen på Roaldsøy som syr kalesjer og denslags.

Jeg brukte RA møbeltapetsering på Klepp til mye omtrekking i vinter. Litt svimete kundeservice og ikke aaaaltid ferdig på avtalt tid. Derimot MEGET bra håndtverk og til greie priser ;-)

• 2 years later...

Pris pr pute vil være veldig avhengig av stoffprisen. Det er store variasjoner på kvalitet og pris på stoffet. Mitt stoff som jeg sydde puter av er i ull og koster 850 kr pr lengdemeter, og det gikk med 15 lengdemeter til sofa - førerstol - dinett.

Fikk pris på 120kr pr.pute inkl glidelås. 

Men da holder jeg stoffet.

Det var grisebillig syns jeg  :thumbsup:

Hos hvem fikk du denne prisen ? :)

Bayliner 275 Ciera  /  Nidelv 300 Sport  /  Galeon 330 Fly  /   Princess P40  /  Seaco 1030

Bayliner 3988

Hos en lokal dame her på Jørpeland av alle ting. Hun holder til rett der jeg har båten liggende. 

Rasas Systue. 

Har hørt skryt om henne fra andre, og ble anbefalt og ta kontakt.

Så da kommer det på rundt 6000kr for putene mine inkl stoff. 

Fikk tilbud fra noen i kr.sand de ville ha 22.000kr for samme jobben.

Det var sjukt billig. Har akkurat fått trekt om putene i vår båt. Fikk laga nye puter, nytt stoff på desse. Gjekk for skikkeleg Sellgren ullstoff  til omlag samme pris som Barracuda. Betalte knapt 7000 for sjølve omtrekkinga. Synes dette er ein grei pris med tanke på arbeidet. Dette var sjølvsagt "kvitt" arbeid...