Jump to content

Klassisk Sørlandssjekte stjålet i Rona Kristiansand

Roger og Olina

Recommended Posts

Joda, har vært innom alle havner/marinaer i nærområdet og lagt fra meg telefon nummeret mitt. Fra båten forsvant har jeg stort sett ikke gjort annet enn å lete. En bekjent av meg jobber i politiet, han har også gjort det han kan for å hjelpe. Fra han fikk jeg høre om dette paret som stjeler båter og bryter seg inn i hytter... De skal passe godt til beskrivelsen av tyvpakket. De stjeler en båt og bruker denne til den er tom for drivstoff, så stjeler de en ny.. Problemet er jo at dieseltanken var toppet full og i tillegg lå det ei reservekanne på 10 liter i båten. Motoren bruker som kjent nesten ikke diesel så de kan kose seg i lange tider uten å gå tom.

Fått ett tips om en liknende båt liggende innerst ved Høllen Marina, Søgne. Drar bort dit for å sjekke nå.

Det ble bomtur til Søgne. Var ei flott snekke, men den var 50 år for ny. Takker vedkommende for tipset!

Reg. nummer er desverre tatt bort under oppussing. Ett kjennemerke kun denne snekka har er eksos utblåsningen. Ei 20x15 syrefast plate med utblåsnings hull i messing. Denne er ny av året og burde være lett å kjenne igjen.

Redigert av Paladin (see edit history)

dette er jo ett stjerneeksempel på at å sikre båten med vaier og lås hadde kanskje unngått dette.

sir ikke at en vaier forhindrer alt, vil folk ha den tar de den uansett..

men når slike type krapyl er ute på tokt så hadde de kanskje gått forbi den båten som hadde vært låst fast i brygga.

Draco 2000 DC.

Forrige fornøyelser:

-07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet..

www.dsolutions.no

Båten er funnet! Lå godt gjemt i ei vik ved Andøya, Kristiansand. Roret er ødelagt og propellen har fått noen hakk, ellers noe småting som må fikses. Må nok ha den opp for en sjekk under, men den tok ikke inn vann. Klarte å tøffe den seint tilbake til plassen sin i Rona. Den ble funnet av en kar i komunen som kjente den igjen etter å ha sett bilde på facebook. På båten hang det en lapp hvor tyven bla. hadde notert sitt eget tlf. nummer i tilfellet båten måtte flyttes! Han er godt kjent av Politiet, 52 år gammel... Takker til alle som har hjulpet og støttet oss, flott forum dette! Liten premie venter finneren.

https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55221/2014-06-06_13-29-57_891.jpg

Over ser dere hvor båten lå. Veien ned er kun en tur sti. De høye murene gjorde den mest usynlig fra sjøen.

Er jo godt gjort på 5 dager ødelegge mer enn oss eiere har klart på nærmere 60 år! Måtte de brenne....

Tror det skal være mulig å fikse roret såpass at en kan bruke den i sommer, så får vi lagd oss nytt ror og fikset resten til 2015 sesongen.

Fikk satt på en wire med en solid lås, så sover jeg litt bedre om natta, om det hjelper får vi se.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...