Roger og Olina Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 a Det er så unødvendig :-( Jepp Inter... Møkkakjipt Sitér dette innlegget Link to post
Mr Old Cod Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Skal holde utkikk! Sitér dette innlegget ______________________________ Seil som om det er det siste du gjør! Link to post
Paladin Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Joda, har vært innom alle havner/marinaer i nærområdet og lagt fra meg telefon nummeret mitt. Fra båten forsvant har jeg stort sett ikke gjort annet enn å lete. En bekjent av meg jobber i politiet, han har også gjort det han kan for å hjelpe. Fra han fikk jeg høre om dette paret som stjeler båter og bryter seg inn i hytter... De skal passe godt til beskrivelsen av tyvpakket. De stjeler en båt og bruker denne til den er tom for drivstoff, så stjeler de en ny.. Problemet er jo at dieseltanken var toppet full og i tillegg lå det ei reservekanne på 10 liter i båten. Motoren bruker som kjent nesten ikke diesel så de kan kose seg i lange tider uten å gå tom. Fått ett tips om en liknende båt liggende innerst ved Høllen Marina, Søgne. Drar bort dit for å sjekke nå. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Lykke til Ove. Håper du finner den... Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Huff, kjempe trist at noen skal ødelegge! Er det noe regnr på sjekta? Skal holde utkikk jeg også i kristiansand og omegn. Sitér dette innlegget Link to post
Paladin Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Det ble bomtur til Søgne. Var ei flott snekke, men den var 50 år for ny. Takker vedkommende for tipset! Reg. nummer er desverre tatt bort under oppussing. Ett kjennemerke kun denne snekka har er eksos utblåsningen. Ei 20x15 syrefast plate med utblåsnings hull i messing. Denne er ny av året og burde være lett å kjenne igjen. Redigert 5.Juni.2014 av Paladin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Paladin Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55221/dsc_0366.jpg Slik ser båten ut innvendig. Redigert 5.Juni.2014 av Paladin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Hei Vi går fra Torvfjorden i Søgne til gjestehavnen i Krsand i morra etter jobb, og blir i området Krsand- Sodefjed hele helga så skal holde utkikk for deg. Han karen på moped, var han lys eller mørkhudet? larss Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Kjedelig. Jeg håpet at det var din båt og at det ble en fin kveld for dere. Men mist ikke motet Ove. Mange som ser etter båten din nå. Inter 9000 som er på forumet her, holder også utkikk i Mandals område... Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 jepp, det gjør jeg. i morgen skal vi mot Søgne, så skal pusse kikkerten. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Møkkalasset Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 8 av 10 åpne sørlandssjekter har slik vindskjerm så jeg tror ikke flysøk er særlig egnet. Ønsker ikke å være negativ, bare realistisk Med et minimum av kunnskap om tresjekter så ser man at vindskjermen er helt spesiell. Sitér dette innlegget Link to post
rbuljo Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 "ett par som stjeler ny båt når tanken er tom"!!! trodde faktisk det va skrivefeil... herre folk e skamløs... skal holde øye etter den i grimstad Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
Roger og Olina Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 "ett par som stjeler ny båt når tanken er tom"!!! trodde faktisk det va skrivefeil... herre folk e skamløs... skal holde øye etter den i grimstad Ja det kan du si rbuljo. Men dessverre ingen skrivefeil dette. Fakta f... dette Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Hadde egentlig tenkt å stroppe fast bensintanken i daycruiseren, men har etterhvert begynt å vurdere om jeg heller skal ta den med meg hjem når jeg forlater båten... Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
rbuljo Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 dette er jo ett stjerneeksempel på at å sikre båten med vaier og lås hadde kanskje unngått dette. sir ikke at en vaier forhindrer alt, vil folk ha den tar de den uansett.. men når slike type krapyl er ute på tokt så hadde de kanskje gått forbi den båten som hadde vært låst fast i brygga. Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
Paladin Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 (redigert) Båten er funnet! Lå godt gjemt i ei vik ved Andøya, Kristiansand. Roret er ødelagt og propellen har fått noen hakk, ellers noe småting som må fikses. Må nok ha den opp for en sjekk under, men den tok ikke inn vann. Klarte å tøffe den seint tilbake til plassen sin i Rona. Den ble funnet av en kar i komunen som kjente den igjen etter å ha sett bilde på facebook. På båten hang det en lapp hvor tyven bla. hadde notert sitt eget tlf. nummer i tilfellet båten måtte flyttes! Han er godt kjent av Politiet, 52 år gammel... Takker til alle som har hjulpet og støttet oss, flott forum dette! Liten premie venter finneren. Redigert 6.Juni.2014 av Paladin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Sjakk trekk å legge igjen tlf nr:-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bay_liner Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 (redigert) Profesjonelle tyver har batteridrevne hydrauliske vaier/kjettingsakser og/eller vinkelslipere.Enhver lås, kjetting eller vaier er av på sekunder. Redigert 6.Juni.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Roger og Olina Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Så flott Ove. Dette var gledlig. Var nettopp nede i båthavna og der lå den Ser du har fått på vaier med lås nå. Det er nok lurt. Håper ikke skadene er større en at du kan raskt kan få utbedret dem slik at du og din familie får en hyggelig båtsommer. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 En ting som slår meg er at båttyver nesten utelukkende presterer å ødelegge båtene de tar. Enten kjører de dem på et skjær, krasjer dem i land, skjærer motoren eller gjør annen skade. Hvordan er det mulig å være så uforsiktig - selv med stjålne gjenstander? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Bay_liner Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 For de er det kun en "ting" eller et "transportmiddel" ingen fasinasjon eller følelser der i gården. "Easy catch" er en åpen snekke. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
rudir Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Uforsiktig? Jeg er redd de göre det med vilje. Uansett, gleder meg på deres veiene at båten har kommet til sin rette eier igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Paladin Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55221/2014-06-06_13-29-57_891.jpg Over ser dere hvor båten lå. Veien ned er kun en tur sti. De høye murene gjorde den mest usynlig fra sjøen. Er jo godt gjort på 5 dager ødelegge mer enn oss eiere har klart på nærmere 60 år! Måtte de brenne.... Tror det skal være mulig å fikse roret såpass at en kan bruke den i sommer, så får vi lagd oss nytt ror og fikset resten til 2015 sesongen. Fikk satt på en wire med en solid lås, så sover jeg litt bedre om natta, om det hjelper får vi se. Redigert 6.Juni.2014 av Paladin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Godt den er funnet uten betydelige skader. Fryktet at den var senket på havets bunn. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 Ser ut som den ligger ved kornholmen hvis jeg ikke tar helt feil. Godt den kom til rette, og håper at det ikke er alt for mye skader i den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.