Jump to content

Ny båt skal kjøpes, flybridge rundt 40 fot. Forslag?

baatsman

Recommended Posts

Azimut 42 er hentet idag. Tok 30 minutter :)

Gratulerer masse nok en gang Baatsmann !

(selv om jeg vel gjorde det i IM for en stund siden)

Regner med art du fikk testkjørt en del med forrige eier og ble ganske komfortabel før den skulle hentes.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Hei og takk. Kommer mer info, men for tiden mye og gjøre på jobb/hjem. Men fikk skikkelig gjennomgang av tidligere eier. Bakket inn i båsen selv. Uvant for en som er vant til 2 ratt og 55 hk. Jeg dreiv med det rattet, men tidligere eier smilte og sa du bruker bare motorer. Så det blir trening fremover :)

Vi sees!

Etter og krabbet rundt i Azimuten synes jeg den virker veldig bra lagd. Har drevet litt og kjørt, og det overrasker at den høyblokka er så rask. Ellers høy finish på båten samtmange gjennomtenkte løsninger.

Men har også funnet frem til monteringen av dieselvarmere. Det er 2 stk som er montert ut i borde på vær side av motorene. Er det i hele tattmuli og drive service på de?

Det andre er, hvordan trekke kabel fra targa på FB til styreposisjon.

Vi sees!

På min er det åpning nederst på targa'n ( deksel med høytaler ) der den er festet i båten. Der går rør nedover i båten. Det burde være dokumenter i båten som viser hvor kablene går til forskjellige ting. Det er det i min. Owners manual kanskje ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...