Jaws82 Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Ok, men no er ihvertfall problemet løst, takker for gode innspill og hjelp folkens :) Link to post
ivar Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 trådene i statorviklingene er bare isolert med et tynt lag lakk. Det som skjer er gjerne at ting utvider seg når det blir varmt og at det da blir overslag Dårlig kvalitet på produktet (USA) dårlige statorer er slett ikke begrenset til å bare komme fra USA... Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jaws82 Svart 4.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Hei folkens, lurte litt på om den gamle spennings regulatoren kan ødelegge den nye statoren? Eg testet den gamle ein liten tur i dag og fikk nokon små feil slag på maks fart men ikkje so gale so før, satte på den nye igjen og det var ikkje heilt vekke, kan det vere so gale at den gamle har gjordt skade? :( Link to post
Søringen Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Nei det vil jeg ikke tro. Strømmen går ikke tilbake til stator igjen. Regulator står jo etter likeretter. Link to post
Jaws82 Svart 4.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Eg får ta ein prøvetur igjen i morgen og håpe det berre har vert eit par forbipasserende feil slag, er det forresten nokon komponenter som kan ødelegge stator vist det skulle vere ein feil? Link to post
Jaws82 Svart 5.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 No er eg ute på ein prøvetur igjen men det ser ut som det samme problemet er kommet tilbake, kva kan vere årsaken til det? Er det skadelig å kjøre med stator frakoblet fra spennings regulatoren? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn