Jump to content

Erfaringer Chaparral 290 Signature

Nidelv-690

Recommended Posts

Hei,

Er det noen her som har eid, eller har noen erfaringer / kan si noe om denne båten?

Vurderer en 2007 modell som står på Finn. Båten har 2 x Volvo penta D3-190 hk motorer.

På forhånd takk :)

Min erfaring er fra noe arbeid hos den tidligere norske importøren som het Viken Maritime i Halden. Jeg bistod på konsulentbasis med utfordringer på et par

av de små båtene (215) som hadde Volvo Penta installasjon. Utfordringen var rett og slett koblingsfeil i CANbus. Chaparral sendte en tekniker fra USA

og sammen med han fikk jeg ordnet det som var.

Etter mitt syns er dette noe av det fineste som kommer fra USA i den klassen. Det er solide båter med varige løsninger. Jeg liker veldig godt teppene

man kunne få i dørken, ellers ble også mange levert med teaklaminat eller ordentlig teak.

Båten solgt igjennom norsk importør fikk også mange oppgraderinger som videre tweaker båten til bedre å passe norske båtkjøpere.

De fikk sydd kalesje fra Helly Hansen og satt inn knotter slik at man kunne feste denne med hemper slik vi er vant med. Knappene de bruker i USA

er det ikke så mange som liker i Norge. Åpen pulpit fremme, dregg akter og Webasto med utblås både inne og ut ble som regel montert.

Jeg liker veldig godt den store badeplattformen. Ståhøyde (for meg, 180cm) i kabinen gjorde også sitt til å etterlate et godt inntrykk av båten.

Er du i markedet for en slik type båt er det ikke så mye å dvele rundt etter mitt syn. Kjøp og nyt!

Ikke med 290, men en kamerat av meg har en '06 elller '07 mod Chaparral 250.

Inntrykk av at det er en solid bygget båt, ikke noe knirking og skrangling. Virker å være god kvalitet på interiør osv.

Fine er de 'og.