Jump to content

Erfaringer Chaparral 290 Signature

Nidelv-690

Recommended Posts

Min erfaring er fra noe arbeid hos den tidligere norske importøren som het Viken Maritime i Halden. Jeg bistod på konsulentbasis med utfordringer på et par

av de små båtene (215) som hadde Volvo Penta installasjon. Utfordringen var rett og slett koblingsfeil i CANbus. Chaparral sendte en tekniker fra USA

og sammen med han fikk jeg ordnet det som var.

Etter mitt syns er dette noe av det fineste som kommer fra USA i den klassen. Det er solide båter med varige løsninger. Jeg liker veldig godt teppene

man kunne få i dørken, ellers ble også mange levert med teaklaminat eller ordentlig teak.

Båten solgt igjennom norsk importør fikk også mange oppgraderinger som videre tweaker båten til bedre å passe norske båtkjøpere.

De fikk sydd kalesje fra Helly Hansen og satt inn knotter slik at man kunne feste denne med hemper slik vi er vant med. Knappene de bruker i USA

er det ikke så mange som liker i Norge. Åpen pulpit fremme, dregg akter og Webasto med utblås både inne og ut ble som regel montert.

Jeg liker veldig godt den store badeplattformen. Ståhøyde (for meg, 180cm) i kabinen gjorde også sitt til å etterlate et godt inntrykk av båten.

Er du i markedet for en slik type båt er det ikke så mye å dvele rundt etter mitt syn. Kjøp og nyt!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...