Roger og Olina Startet 7.Juni.2014 Del på Facebook Startet 7.Juni.2014 Vurderer å kjøpe en Cummins 150 HK. Motoren er fra 1998 og har gode 25.000 gangtimer. Det er sistnevnte som jeg er skeptisk til. At motoren er 16år er greit nok, men så mange timer, kjøper jeg meg trøbbel her folkens? Eier opplyser at motoren ikke bruker olje og at den går bra... Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Ikke vet jeg, men dene motoren er jo temmelig drøy i omfang. Passer vel ikke i en summer family med en vekt på 650 kg. Ikke var det gir heller. Tror jeg hadde funnet noe annet Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 25000 timer bør jo påvirke prisen en god del men det trenger ikke være så ille det. Moderat effektuttak og lange økter (=lite kaldkjøring) samt foreskrevet service/oljeskift så blir levetiden lang. Strømaggregatet mitt på hytta har en Mitsubishi L3E motor som har puslet på 1500 rpm i 20000 timer nå og starter som et skudd, ryker ikke og bruker ikke olje... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
nordan family 27 Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Hadde 650 kg pluss gir i min Summer/Nordan, så det er godt med plass. Men da var det jo ganske fullt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2014 Del på Facebook Svart 8.Juni.2014 er vel mange Summer Family med Ford seksere på 700 kg... er 2 forskjellige Cummins på ca 150hk om jeg ikke husker helt feil? , 4BT3.9 på 150hk og 6BT5.9 på 152hk , sistnevnte beregnet til yrkesbruk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.