Jump to content

Jotun's Epoxy repair herder ikke. Igjen!

thomas73

Recommended Posts

Hei Båtfolk⚓️

Har flere ganger opplevd at Jotun's epoxysparkel ikke vil herde. Er noe dritt!

Blander nøye, sparkler og venter.

Vil ikke herde, er som litt hard tyggegummi.

Må skrape av alt sammen, grave det ut av gamle hull. For en kje jobb!

Skjønner ikke hvorfor dette skjer? Har skjedd flere ganger.

Mvh

Thomas?⚓️

ikke opplevd med epoxy men med polyestersparkel, der har det nok vært pga sparkelen eller herderen har ligget noen år og rett&slett gått ut på dato.

Hva slags temperatur har du? er det litt for kaldt så kan herdingen ha vanskelig for å komme i gang

ville prøvd å blandet en prøveklatt , med økt mengde herder for å se om det da blir bedre

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Blandingsforhold 1+1 og nylig kjøpt hos min lokale fargehandler. Jeg er vel den eneste her oppi skogen som kjøper "båtmaling og lignende"!

Synes jeg er veldig nøye med å blande riktig! Jeg går for å være utrolig pirkette og nøye i alt jeg gjør!!!! Men, tydeligvis ikke her...!

Riktig temp er det også når jeg har gjort dette!

Har opplevd det 4-5 ganger...

Bør kanskje ha i litt mer herder heretter?!

Edited by thomas73 (see edit history)

skal jo ikke være sånn, kanskje like greit å reklamert på det?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

at man blingser litt på blandinga 1 gang kan jo skje, men ikke 3 ganger til der du er ekstra påpasselig

Har opplevd det samme med biltema skiten, skikkelig irriterende.

Dette var en sk. Epoxy sparkel uten løsemiddel 1-1 blanding.

Leverte tilbake og kjøpte plastic padding sin epoxy sparkel som fungerte utmerket.

Ring Jotun, de er veldig behjelpelige

Ja, på Teknisk hos Jotun er de veldig behjelpelige!

Har fått mye god hjelp og råd ang. grunning, lakkering o.l.

Så vi får høre.

Denne tyggis-blandingen er noe drit å få av!!!!!!!