Jump to content

Engbo Midi 201 vil ikke utføre "fri slipp"


Benji

Recommended Posts

Noen som har gode råd.

Har en Engbo Midi 201 - fornøyd med den, men når vi skulle dregge opp i dag så var det ikke snakk om at den ville slippe dreggen ut.

Den gjør som den skal iht manualen, kjører ut i ca 1,5 sek, så skal den slippe.

Ankerlina "satt" fast, prøvde å "hjelpe" line ut, men den satt dønn.

Tauet ligger som det skal ai kassa si, ikke der problemet ligger.

 

Har sjekket opp i manualen, og finner egentlig ikke noe svar på dette, noen med gode forslag på hva/hvor jeg bør sjekke.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post

Hei.Har akkurat samme vinsj og akkurat samme problem, min vinsj slipper ikke ut mer enn 1,5 sek min heller...... Jeg satte den i gang flere ganger , men endte med å hjelpe til litt da den sitter lett til.... Vil jo tro at bruce ankeret er tungt nok.

Min har stått ubrukt i 1,5 år og tenkte kanskje at det var det som var probelemet. Denne tråden skal jeg følge.

 

SKal kjøpe meg en ekstra dregg i tillegg, men må jo si at ankervinsj er utrolig fint da. Så håper jeg finner ut av det.

Link to post

Du kan forsøke å sjekke at alle koblinger sitter som de skal: http://engbo.aipublish.no/ai_files/nytt_el_skjema_vinsj_2006-2_875678.pdf

 

Jeg mener å huske at føleren(den som skal sense kobber-trådene) kunne lage trøbbel. Prøve med den kabelen frakoblet kanskje.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
  • 1 year later...

Hvis du høre at vinsjen går i ca. 11/2 sek. Er det helt normalt kabularet går da i revers (ut) og går så over i frislipp.Hvis ankeret da ikke faller er det noe som holder tauet.Følg tauet nøye rundt trekkskiva og se hvor tauet har kjipt seg fast

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...