Jump to content

Engbo Midi 201 vil ikke utføre "fri slipp"

Benji

Recommended Posts

Noen som har gode råd.

Har en Engbo Midi 201 - fornøyd med den, men når vi skulle dregge opp i dag så var det ikke snakk om at den ville slippe dreggen ut.

Den gjør som den skal iht manualen, kjører ut i ca 1,5 sek, så skal den slippe.

Ankerlina "satt" fast, prøvde å "hjelpe" line ut, men den satt dønn.

Tauet ligger som det skal ai kassa si, ikke der problemet ligger.

Har sjekket opp i manualen, og finner egentlig ikke noe svar på dette, noen med gode forslag på hva/hvor jeg bør sjekke.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Hei.Har akkurat samme vinsj og akkurat samme problem, min vinsj slipper ikke ut mer enn 1,5 sek min heller...... Jeg satte den i gang flere ganger , men endte med å hjelpe til litt da den sitter lett til.... Vil jo tro at bruce ankeret er tungt nok.

Min har stått ubrukt i 1,5 år og tenkte kanskje at det var det som var probelemet. Denne tråden skal jeg følge.

SKal kjøpe meg en ekstra dregg i tillegg, men må jo si at ankervinsj er utrolig fint da. Så håper jeg finner ut av det.

Du kan forsøke å sjekke at alle koblinger sitter som de skal: http://engbo.aipublish.no/ai_files/nytt_el_skjema_vinsj_2006-2_875678.pdf

Jeg mener å huske at føleren(den som skal sense kobber-trådene) kunne lage trøbbel. Prøve med den kabelen frakoblet kanskje.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 1 year later...

Hvis du høre at vinsjen går i ca. 11/2 sek. Er det helt normalt kabularet går da i revers (ut) og går så over i frislipp.Hvis ankeret da ikke faller er det noe som holder tauet.Følg tauet nøye rundt trekkskiva og se hvor tauet har kjipt seg fast