Jump to content

Skibsplast Seamaster, mitt første båtprosjekt (som 15 åring)

mikkson

Recommended Posts

4 mai fikk jeg den levert med en 30 hk (nesten(kjlekanal)) fullt fungerende mariner, en gammel racer: Skibsplast Seamaster 15', for kr 0,- denne er ribbet av forrige eier og står uten topp, min jobb blir å forsterke nesten hele båten, bygge/designe topp og vindskjerm, og designe og finne smarte løsninger til innredning av båten for derretter å bygge innredning

Nå må meg og pappa bare en tur til skien å handle, så kan jeg fortsette, gleder meg til den blir ferdig, fikk ikke til å laste opp bilde fra tlf, får gjøre det en annen dag fra pc

Gratulerer, og lykke til! :smiley:

Er selv på din alder, og holder på med et prosjekt med en båt på samme størrelse. Fint å se at det er noen andre der ute som også liker å jobbe på båt ved siden av skole og utdanning! :clap:

Gleder meg til å følge med, spesielt til det med topp og vindskjerm! Håper du legger ut en masse bilder.

Alexander

båten for ca en måned siden, har ikke kommet så mye lenger, men i går fikk jeg ENDELIG Skiens-turen min og kjøpte matriell på biltema til 1605,- og kjøpte ca.60m lister(ja lister, skal bruke det som topp og ha på beis eller noe slik at det får ca teak farge...) lekter (10 stk på ca 5 meter) og 3kryssfiner-plater til 2800,- skal prøve å legge ut noe bilder i morrabilde

kommer ikke på når de hadde slik dekor - 70-tallet?

ikke egen erfaring med de der, men tror det er greie motorer, var jo i salg til utpå 2000-tallet som 40/50hk

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ville ikke kjøpt evinrude eller johnson.

Bare plagdes med di motoran.

Mercury suzuki mariner e bra, du burde helst kjøpt nåkka såm e delvis nytt(2000)

Viss ikke e dt fort gjort å skru hele sommeren istedet for å kose sæ på sjøen.

blir det for tykt med 6,5 cm akterspeil pluss litt "fiber" rundt??

du får sjekke åpninga på motorbraketten

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

*Bolta*

Kommentar fra moderator: Info til alle:
Man kan redigere innlegg inntil 30min etter at de er postet.
For startinnlegg kan man også redigere tittelen. (forutsatt at man bruker 'Full editor')

bolter er bra men den går jo normalt litt nedom kanten på framsida

i dag har jeg fått prøvd meg på å legge glassfiber for første gang i mitt liv, uten hjelp fra noen annen enn meg selv og biltema's guide på de forskjellige varene, brugte rulle, funka fett, ble et veldig bra resultat, man ser det nesten ikke på bildet, du kan se et skille/strek på "luftbobla" nede på bildet, i morra får jeg klippe opp masse glassfiber og gjøre klar matter til å øegge i skroget, må bare huske å spare litt til akterspeilet :/ hehe, hvis jeg blir ferdig med fibring iløpet av 2-4 dager så er det ikke så all verdens tid til båten burde være klar for vannet.

10473428_527013177425593_250909892836767

• 3 weeks later...

liten oppdatering; lagt gulv, nesten ferdig med akterspeilet trenger bare den spesielle malingen over..., laget til bæringen til dekket, burde jeg lage dekket på siden? så tykt som det er? (skal ha vegg inni med oppbevaringsrom på begge sider) stolene får jeg hjem i slutten av måneden ( flip back seat fra modell møbler(?) i kr.sand på finn.no) benken bak skal lages selv, burde jeg lage en "_" benk eller eller "U" benk? putene blir av skumgummi og mormor har sagt hun skal sy trekk til dem. det blir plass til enten 5 eller 7-8 totalt. litt bilder;bilde

• 4 weeks later...
  • 4 months later...