Jump to content

Kjøpt"ny" båt, Mørebas 19 m/115 V4 yamaha

JGH

Recommended Posts

Nå når eg har solgt seilbåten, så måtte eg ha båt for fiske og lek.

Siden dette er min første båt med påhenger, så har eg noken spørsmål til ekspertisen.

Kor mykje lader denne motoren sånn i utgangspunktet? Kor store batteri klarer den? Har 2x80AH sønnak batterier liggende som eg kunne tenkt meg å hatt i båten.

Vurderer solcellepanel på taket for vedlikeholdslading og.

Planen er å bygge benk/sofa over tanken bak. Det har vært innenbords på denne båten, men er nå utenbords på brakett. Ser rart ut, men funker.

Første som skal gjøres er iallefall fjerning av gammal "moro" i form av stereo fra 80-talet, pels i tak og skott, bytte stolene og gjennomgang/bytting av alt elektrisk.

Så kommer større prosjekter etter dette, lage benk bak, litt synd egentlig da det er kjempeplass til fiske nå. Men må ha litt sitteplasser. Så får eg prøve sykunnskapene på kalesjen etterkvart. Eller sambuer sin sykunnskap er vel kanskje det beste.

BOAT = Bail Out Another Thousand

• 3 weeks later...

kommer vel litt an på årgang, men mener å ha lest 10A lading i en eller annen brosjyre.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha