Trondtun Startet 10.Juni.2014 Del på Facebook Startet 10.Juni.2014 Når jeg setter kontrollspaken i revers steiler motoren, jeg vet det finnes en sånn låse mekaniske,men finner den ikke på motoren, jeg vil unngå å boltre fast motoren.. Noen tips.. Hvor befinner denne låsemekanismen... Slik at den ikke steiler når jeg setter båten i revers.. Mvh. Trond Sitér dette innlegget Link to post
Trondtun Svart 10.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 Noen der ute som kan gi meg en god beskrivelse.. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 10.Juni.2014 Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 Det er en sak med to klør (del 17) som skal gripe rundt den flyttbare stoppebolten (del 3), via en fjær. Kanskje noe bevegelige deler har satt seg ? http://www.yamaha-motor.com/partviewer/default.aspx?ls=outboard#/Yamaha/25MLHR_-_1993/BRACKET_2/25MLHR_(1993_OUTBOARD_MOTORS)/BRACKET_2_(25MLHR_-_1993) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Juni.2014 Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 Noen har låsebolt som kan løsnes for å endre tilten. Er bolten vekk så vil du ikke kunne feste motoren. Løsningen er å bakke forsiktig til du får ny bolt. Småmotorer låser jeg aldri, greit at de spretter opp om en dunker i bunn. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Juni.2014 Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 Kan du bikke motoren for hånd, uten å frigjøre den med hendelen nede på siden av stammen/ motorfester, så er det nok noe her som ikke går i lås. Du får utforske litt nedpå siden der, så finner du en spak. Litt smøring, så alle deler beveger seg, og problemet er nok løst. Den skal gå automatisk i lås når du bikker ned motoren. Ta noen bilder og legg dem ut, så skal du nok bli forklart. Sitér dette innlegget Link to post
Trondtun Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 Takk for gode tilbakemld. Etter oppfordring fra bruker legger jeg ut bilder av motoren; tror du må klikke på adr, for å få frem bilde. Venstre side: Høyre side: Front side: Sitér dette innlegget Link to post
Trondtun Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2014 Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 Den fjæra du ser i forkant av stammen, den har vel en liten hendel på seg på motorens høyre side? I nedre del av sen mekanikken så er det en hake som skal gripe fast i tilt-pinnen. Dette skal låse fast motor i nedre posisjon. Ta å beveger på denne, smør naturlige steder, trykk motoren ned til den går i lås.... Temmelig sikker på at det burde løse dette. Studer mekanikken og du skjønner raskt hvordan det funker. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2014 Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 jeg tror det er den hendelen i forkant på motoren (under styrestaget) som løser ut denne kloa Var tilsvarende på en 40hk vi hadde, ikke alltid den låste av seg selv, måtte av til rikle litt for at det skulle gå i lås Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2014 Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 Ja, Ivar, du sier noe der. Uansett, se over hele mekanikken. Den skal gå i lås når du bikker ned. Sitér dette innlegget Link to post
Trondtun Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 tusen takk for alle svar, ska sjekke det opp snarest..:) dette var til god hjelp:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.