SteffenJakobsen Startet 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2014 Hei, skal bytte klammerboltene på kalesjestativet. Det er dem som er på enden av stativ rørene. Men eg skjønner ikkje hvordan eg får dem ut av rørene. Legger ved ein link til dei nye klammerboltene eg bestilte. Takker for svar ! http://www.maritim.no/interior-eksterior/dekksbeslag/kalesjebeslag/kalesjebeslag-kl-bolt-13-5mm-18mm-ror Sitér dette innlegget Link to post
SteffenJakobsen Svart 16.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 På min kalesje var det satt inn en popnagl som holdt den fast. Boret vekk naglen, så ramlet de rett ut. Det er også mulg at den er presset på plass, evt. at røret er krympet rundt den. Legg gjerne ut bilde fra 2-3 vinker av den som sitter på stanga. Lettere å se da. De nye fester du superenkelt på følgende måte: mål opp avstanden fra flata der den runde "stubben" går over i selve festet og opp til den forsenkede ringen. Marker dette på stanga. Sett i klammerbolten og bruk en kjørner / dor til å slå et solid hakk i stanga. Et solid dælj med hammeren holder som regel. Sett dette på et sted som ikke vil vises. Husk underlag - en trekloss er best, så lager du ikke merker i selve stanga. Ingen vits i å feste de så innmari. Mine kan jeg vri rundt med fingrene, men ikke snakk om at de faller ut. :) Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
SteffenJakobsen Svart 17.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2014 Takk for svar :) Skal prøve å få tatt noen bilder idag vist eg ikkje får dem ut med makt. Kan ikkje huske att der var noen popnaggel der, men best å dobbelskjekke ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.