lauvdal123 Startet 17.Juni.2014 Del på Facebook Startet 17.Juni.2014 (redigert) har hørt att det kanskje går ann å koble turteller via ladinga ?? Redigert 17.Juni.2014 av lauvdal123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Det er nok en ladespole på motoren, spørsmålet er om det er laderegulator / strømuttak på den. Har hatt en slik motor på en Bever 350 for noen år siden, mener det var lanterne på båten. Ser det er et gummideksel på venstre side av dødmannssnora. Har du lirket ut dette og sett om det er uttak for strøm der? Sitér dette innlegget Link to post
lauvdal123 Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 det ligger 3 ledninger som eg tror er strøm , men eg leste ett sted att det gjekk ann å koble turteller via strømmen går det ? Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 https://baatplassen.no/i/topic/78259-kobling-av-turteller-1986-modell-yamaha-85-hk-3syl-2takt/ Les denne tidligere tråden, og se om den er til hjelp. Ellers får du opp flere tråder om emnet hvis du søker på "kobling turteller". Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 (redigert) Du må ha en likeretter og spenningsregulator. I tillegg - gjerne standard strømuttak for montering i front av motor. Monterte dette selv på en 1997 modell Suzuki av samme type men annen farge - Lysgrå. Husker ikke pris - men fikk koblingsskjema tilsendt fra selger - motor er solgt nå. I tillegg kjøpte jeg kontakt med ledning - for montering mellom motor og batteri - denne var dyr - nærmere 700,- kr tror jeg for en ledningsstump. Du piller ut en av disse gummideksler i ett av hullene i front av motor - der kontakt skal festes. Redigert 19.Juni.2014 av Auskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Hvis det går 3 ledninger til uttaket der i front, ville jeg trodd det var likeretter / regulator på motoren. Prøv å følg ledningene bakover inn på motor. Evt. kan du ta 2 ledningsstumper og en 12 volts bil / mopedpære og sjekke om du får lys fra uttaket. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 4.September.2017 Del på Facebook Svart 4.September.2017 Plukker opp igjen denne - er det noen som vet om spenningsregulato/likeretter og kontakt selges som komplett kit til disse motorene? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.