Anders_K Startet 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2014 (redigert) Hei Noen innpå her som har ide om hvordan jeg kan få fjernet restene, limen etter gamle registreringsnummer? De store fra Tollvesenet. Har fått nye fra RS og de er mindre størrelse på. Har vurdert våtslipe med 1000 papir, men vet ikke om det er noen god ide.. Evt prøve med tynner? Eller blir det bare kliss..? Takker for svar Redigert 18.Juni.2014 av Anders_K (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
grawis Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Hei Noen innpå her som har ide om hvordan jeg kan få fjernet restene, limen etter gamle registreringsnummer? De store fra Tollvesenet. Har fått nye fra RS og de er mindre størrelse på. Har vurdert våtslipe med 1000 papir, men vet ikke om det er noen god ide.. Evt prøve med tynner? Eller blir det bare kliss..? Takker for svar Dette er en ganske kjip jobb, fjernet nettopp noen slike på båten til en kompis. På andre klistremerker går det an å bruke et tapetknivblad, men alufolien på disse er så tynn at det blir bare krøll. Det beste er å bruke varmepistol - rundt 150 grader - og skrape vekk klistremerket med et sparkelblad i metall eller lignende. Å bruke kjemi for å fjerne dette har lite for seg, du kommer ikke til limet så lenge klistremerket ligger over. Men etter at folien er skrapt vekk kan du bruke for eksempel citrusavfetter for å fjerne limrestene - veldig effektivt! Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Sitrus-spray er vel "fasiten", men hos meg funket Biltemas avfattingsveske best... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 en times skrubbing med autosol burde komme gjennom folien Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jakob T Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Bensin,det enkle er ofte det beste Sitér dette innlegget Link to post
FinnSi Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Varme forsiktig med varmepistol, skrape med plastskrape/bakkelittskrape, vaske med sitrus-spray. Utførte samme jobb i går på min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Var litt uforsiktig med høytrykkspyleren og slike merker. Med strålen på kort avstand inn fra siden, var de borte vekk! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SR400 Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 aceton funker. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
3rik Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 endte selv opp med våtsliping og påfølgende polering. Citrusrensen tok det ikke(men den tar teaklakken!) Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Varme forsiktig med varmepistol, skrape med plastskrape/bakkelittskrape, vaske med sitrus-spray. Utførte samme jobb i går på min båt. Helt enig. Etter flere forskjellige tilnærminger var det denne metoden vi til slutt brukte da vi gjorde jobben for et par uker siden. Men tid tar det uansett.... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Biltema selger noe som kalles Label Off på sprayboks, fungerer veldig bra på gjenstridige klistremerker! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Knutzen1 Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 (redigert) Har god erfaring med damp til fjerning av klistremerker. De preller rett av :) Biltema har en damprenser som gjør jobben!! Redigert 19.Juni.2014 av Knutzen1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Takker for svar Har litt forskjellig å prøve med, skal prøve med aceton, el. Kommer svar senere hvordan det går... Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Shore Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8895/dekorfjerner.jpg Denne fungerer veldig bra på mindre dekor og limrester på billakk, men skal ikke brukes på plastmaterialer, dvs lakkerte plastskjermer/støtfangere. Vil ikke tro den skader gelcoat, men har aldri prøvd. Kjøpes på Biltema for en femtilapp "Dekorfjerner". Brukes med drill,forholdsvis lavt turtall. Sitrusrens fjerner ikke dekoren, kun limet. Varmepistol er bra, damp enda bedre. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Anders_K Svart 20.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Rev vekk hele registeringsnummeret og fjernet limen og restene med aceton. Tok litt tid å gnikke gjennom all limen, men det gikk til slutt. Får prøve tynner på andre siden, så ser jeg hva som er mest effektivt Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.