rigx Startet 19.Juni.2014 Del på Facebook Startet 19.Juni.2014 (redigert) Har trålet diverse nettbutikker på jakt etter en baugstige som kan fungere på X-40 slik at ilandstigning og å komme tilbake igjen på båten blir lettere fra svaberg o.l. Det som er utfordrende er utformingen av pulpit da denne er inntrukket i forhold til baugen, samt at ankeret og beslag stikker enda lengre frem. Bildet under viser baguen uten at bruce-ankeret står i beslaget, men viser ganske godt at utfordringen er å finne en stige der bøylene som normal festes i pushpit går langt nok innover før selve stigen begynner å gå nedover.Er det noen som vet om noe som kan fungere? For ordens skyld lister jeg de kriteriene jeg selv har hatt i bakhodet når jeg har sett rundt på de forskjellige løsningene som tilbys av nettbutikkene:- Stigen må være sammenleggbar, helst slik at den kan lagres i et stuerom når den ikke er i bruk.- Nytt baugspyd/plattform pluss stige har jeg ikke lyst til å gå i gang med - det endrer for mye av karakteristikken til båten med et stort baugspyd som står fast i baugen.- Helst rustrfritt. https://baatplassen.no/bildearkiv/52/52979/photo.jpg Redigert 19.Juni.2014 av rigx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Hva med noe slikt: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
rigx Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Takk Framtia - kanskje det kunne være noe - vet du hvor de har slike? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Jeg er usikker på om denne er levert av verftet eller om den er å få kjøpt andre steder. Selve festet er jo tilpasset et standard bruceanker, og det er ikke så vanskelig å kopiere dette om man vil. Jeg sjekker med eieren av båten og poster svaret her så snart jeg hører fra han. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
@ArneO Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Den lages av http://www.niro-petersen.de/ Jeg kontaktet de og fikk oversendt et måleskjema som jeg måtte fylle ut til mitt delta-anker. De lagde den etter målene mine og sendte en flott baugstige til meg... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Framtia Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 kan du antyde pris...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
@ArneO Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 http://www.niro-petersen.de/fileadmin/flippingbook/katalog/index.html#140 Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
@ArneO Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 (redigert) Det kan jeg.... Ikke bare antydning. Den var til et 25 kg Delta anker og hadde tre trinn Kostet EUR 414,58 inklusiv frakt + mva Redigert 19.Juni.2014 av @ArneO (see edit history) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Seasu Svart 19.Juni.2014 Del på Facebook Svart 19.Juni.2014 Prøv evt denne.http://biltema.no/no/Bat/Ovrig/Baugstige-25583/ Kjøpte min på maritime som jeg trer over ankeret. Henger i tverrstag foran Sitér dette innlegget Link to post
rigx Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Takk Framtia og ArneO - det ser i alle fall ut til å være kvalitet ut i fra utseendet, og løsningen ser ut til å kunne fungere. Jeg har vurdert en enkel stige over ankeret slik Seasu foreslår, men tror det blir for vinglete... Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Kan bekrefte at det er "skikkelige greier"...... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Framtia Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 det er inntrykket mitt også, og i tillegg får du en stige som tar liten plass og er lett å lagre f.eks i ankerbrønn. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.