Jump to content

Baugstige til X-40

rigx

Recommended Posts

Har trålet diverse nettbutikker på jakt etter en baugstige som kan fungere på X-40 slik at ilandstigning og å komme tilbake igjen på båten blir lettere fra svaberg o.l. Det som er utfordrende er utformingen av pulpit da denne er inntrukket i forhold til baugen, samt at ankeret og beslag stikker enda lengre frem. Bildet under viser baguen uten at bruce-ankeret står i beslaget, men viser ganske godt at utfordringen er å finne en stige der bøylene som normal festes i pushpit går langt nok innover før selve stigen begynner å gå nedover.

Er det noen som vet om noe som kan fungere? For ordens skyld lister jeg de kriteriene jeg selv har hatt i bakhodet når jeg har sett rundt på de forskjellige løsningene som tilbys av nettbutikkene:
- Stigen må være sammenleggbar, helst slik at den kan lagres i et stuerom når den ikke er i bruk.
- Nytt baugspyd/plattform pluss stige har jeg ikke lyst til å gå i gang med - det endrer for mye av karakteristikken til båten med et stort baugspyd som står fast i baugen.
- Helst rustrfritt.

https://baatplassen.no/bildearkiv/52/52979/photo.jpg

Redigert av rigx (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...