DieselDahl Svart 21.Juni.2014 Del på Facebook Svart 21.Juni.2014 Det er vel heller noe slikt http://www.blakes-lavac-taylors.co.uk/taylors_029.htm DieselDahl referer til.Nei jeg har denne: http://www.blakes-lavac-taylors.co.uk/taylors_028.htmDen gjør at jeg ikke trenger strøm til matlaging, meget effektiv og du slipper kondensproblemet og brannfaren med gassanlegg. Batterimonitor er sikkert fint det men min løsning er å gjøre båten minst mulig avhengig av strøm, så beregne batteribehov og dimensjonere denne rikelig. Nå har jeg bestilt en kombinert USB-lader og voltmeter. Det får duge. Har to USB-uttak til lading av iPad og iPhone. Jeg kommer til å koble denne via en bryter og det samme med voltmeteret. Invertere er temmelig sløsete med strømmen og å ha slike tilkoblet kontinuerlig for å ha 230 volt til mobilladere som gir 5volt i et USB stikk er tøysete. Kjedelig å måtte være avhengig av landstrøm overalt og kjedelig å glemme å skru av sånne strømtyver. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 21.Juni.2014 Del på Facebook Svart 21.Juni.2014 Invertere er temmelig sløsete med strømmen og å ha slike tilkoblet kontinuerlig for å ha 230 volt til mobilladere som gir 5volt i et USB stikk er tøysete. Kjedelig å måtte være avhengig av landstrøm overalt og kjedelig å glemme å skru av sånne strømtyver. Inverter er normalt avslått hos meg, slår den kun på om jeg vil ha 230V i stikkene på seilas. Det er ganske ok å kunne varme kaffevannet gjennom en 2kW vannkoker på kort tid under seilasen uten å trenge å starte generator som er alternativet. Inverter benyttes normalt skjelden men jeg vil si det er fint å kunne benytte 230V som jeg vil når jeg kjører fra A til B uten å hive igang generator. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.