Rogdra Startet 22.Juni.2014 Del på Facebook Startet 22.Juni.2014 Hei! Noen som kan svare på et par spørsmål. Hva er blandingsforholdet til denne motoren Evinrude 70hk 1991 mod, noen sier 1:50 andre 1:100. Hva er riktig? Når det gjelder tennplugger sies det at det kun skal brukes Champion QL77JC4 på denne motoren, medfører det riktighet? Så siste spørsmål, når jeg har startet motoren og skal sette den i gir for å bakke så stopper den. Hva kan det være? Takker hjerteligst for alle gode svar og tips. Ønsker alle en flott sommer Sitér dette innlegget Link to post
Brutus5 Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Evinrude 70 Hk 1991mod. skal i følge NGK katalogen ha NGK BZ7HS-10 el. tilsvarende. Blandingsforholdet er etter boka 1:50 Hvis pluggene blir fort sotete, og motoren begynner å fuske kan du gå ned til 1:40 (brukte det på min motor i flere år uten problemer) Når det gjelder det at den stopper når du setter den i gir, (gjelder dette bare når du setter den i revers eller skjer det når du setter den i forover også?) så kan det være dårlig justert forgasser Sitér dette innlegget I've learned - that no matter how thin you slice it, there are always two sides. Hasla 26 - Yanmar 3QM30K / Sjømann 22 - VP MD2B Ørnvik 690 Bowrider - Suzuki DF140 Link to post
ivar Svart 23.Juni.2014 Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 om pluggene begynner å sote , så hjelper det vel som regel ikke å gå opp på oljemengden..? er det turteller? hva slags tomgangsturtall har du? Om det er litt lavt så har den lettere for å stoppe Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Rogdra Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2014 Hei og takk for svar Jeg har ikke turteller. I min instruksjonsbok står det blandingsforhold 1:100. Snakket med en kar her fra Møre båtservice og han anbefalte 1:50 så da går jeg for det. Har bestilt nye plugger idag og han mente det var de som gjorde at den stoppet i revers, motoren får mer motstand da.Får pluggene imorgen så da får vi se om det ikke blir bedre Det ble forresten NGK plugger ja! Ha en fortsatt fin sommer Tar gjerne imot flere tips ang denne motoren Sitér dette innlegget Link to post
Brutus5 Svart 24.Juni.2014 Del på Facebook Svart 24.Juni.2014 om pluggene begynner å sote , så hjelper det vel som regel ikke å gå opp på oljemengden..? er det turteller? hva slags tomgangsturtall har du? Om det er litt lavt så har den lettere for å stoppe Du har helt rett, Det skulle stått 1:60 (Altså mindre olje) Hvoran kan jeg forandre det i den forrige posten? Sitér dette innlegget I've learned - that no matter how thin you slice it, there are always two sides. Hasla 26 - Yanmar 3QM30K / Sjømann 22 - VP MD2B Ørnvik 690 Bowrider - Suzuki DF140 Link to post
ivar Svart 24.Juni.2014 Del på Facebook Svart 24.Juni.2014 redigeringsmuligheten er tidsbegrenset, så nå får det vel bare stå Jeg trodde uansett disse motorene hadde VRO - Variable Ratio Oiling systemet..? (Kanskje fjernet?) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Rogdra Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2014 Hei folkens En liten oppdatering herfra. Byttet idag nye tennplugger etter å ha ventet en uke på å få de, gledet meg som en unge på få dette gjort og komme meg på sjøen. Men ny skuffelse kom med en gang Motoren går bare på to sylindre. Etter litt feilsøking fant jeg ut dette ved å ta av plugghette for plugghette. Har sjekket det som jeg kan, men finner ikke ut hvorfor... sukk! Er det noen som kan vite hva jeg skal gjøre Det er sylinder nr 3 fra toppen og ned. Om det 1 eller 3 vet jeg ikke. Takker så mye for gode råd Sitér dette innlegget Link to post
Rogdra Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2014 Jiippiii Da er motoren i topp stand! Skiftet pluggledninger,plugger,tatt kompresjonstest og synkronisert forgasserne. Nå maler den som en katt Klar for tur imorgen! Ønsker alle en flott sommer og nyt dagene på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.