SveinHa Startet 27.Juni.2014 Del på Facebook Startet 27.Juni.2014 En kompis har kjøpt seg en eldre Nidelv 28 og holder på å klargjøre den etter et LANGT liv på land. En av usikkerhetsmomentene som dukker opp er rorhylsen, denne er noe slarkete men vet ikke om den lekker. Det er denne her: Noen som vet hvordan den er bygget opp? Ser ikke noe smøring, simmerringer, talgpakninger eller annet som normalt skulle befinne seg her. Tviler vel på at det er en 100% skuddsikker konstruksjon som ikke trenger noe vedlikehold de første 200 år... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Herman Svart 27.Juni.2014 Del på Facebook Svart 27.Juni.2014 En av usikkerhetsmomentene som dukker opp er rorhylsen, denne er noe slarkete men vet ikke om den lekker. Hvis den slarker er det vel stor sannsynlighet for at den også lekker? Det ser ut som at det er en slags teflonpakning/-lager Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
SveinHa Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2014 Det var akkurat min tanke også men vi VET ikke så det kunne være greit å vite hvordan den er oppbygget. Der et ikke mye slark men en nylon/teflon fôring i seg selv tetter jo ikke stort... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 28.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Fant en brukket greasenippel på baksiden. Da er der i alle fall muligheter til å pøse på med grease om den skulle lekke. Satser på at den er tett nå som nødmuligheten har åpenbart seg. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Nemo Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Har vert ute for at selve greasenippelen har gått tett. Den er ganske enkel å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Greese er for å smøre lageret, ikke for å tette (selv om det kanskje tetter litt). Kan det hende at rorhylsa står så høyt at toppen er over vann? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
SveinHa Svart 28.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Joda, grease er for smøring men om pakkboksen lekker så kan krisen avverges med å kjøre på med grease. Det er en akterkabinbåt så toppen av rorhylsen er 10cm eller noe sånn under vann... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
NilsPils Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Her en gammel tråd om tilsvarende på en Nidelv 26. Ser ut som det kan være samme konstruksjon(?). https://baatplassen.no/i/topic/65291-lekkasje-i-rorhylse-paa-nidelv-26-erfaringer/ Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
SveinHa Svart 28.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 (redigert) Neppe. Jeg så den tråden men der er der nok en vanlig talgpakning. Redigert 28.Juni.2014 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
NilsPils Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Da er det vel bare å demontere? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.