HansT Startet 28.Juni.2014 Del på Facebook Startet 28.Juni.2014 Hei. Noen her som har tips om hvordan jeg kan få min eber d4 til å slutte å røyke ved oppstart? Den virker normalt ellers men ryker mye ved oppstart,noe den ikke gjorde tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Nytt gitter og glødeplugg så blir det vel bra? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Glødepluggen er robust og trenger som oftest ikke byttes. Men glødesilen/gitter bør byttes for å se om dette hjelper. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
nb840 Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Hei. Noen her som har tips om hvordan jeg kan få min eber d4 til å slutte å røyke ved oppstart? Den virker normalt ellers men ryker mye ved oppstart,noe den ikke gjorde tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
nb840 Svart 28.Juni.2014 Del på Facebook Svart 28.Juni.2014 Du kan kjøre den en time eller to på lampeolje en gang ila sesongen.Justere pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Du skriver det ikke, men jeg antar at det er gråhvit eksos ved oppstart. Det kan hjelpe å bytte glødegitter, sjekk også at det lille hullet(ca 2 mm) for luft til glødesil/stift er åpent, og om det er noen blokkering av åpningen i bunnen av boringen som glødestift sitter i. Hjelper ikke dette, er det sannsynlig for store avleiringer på brenngitter og luftinntak i brennkammer. Dette er dessverre ikke lett å få rengjort, og brennkammer må ofte skiftes ut med nytt. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 (redigert) Byttet nettopp brennkammer i min D4. Den røyk veldig under oppstart, og var generelt veldig vanskelig å få start på. Det ble en utrolig forskjell etter byttet. Nå starter den umiddelbart hver gang, uten røyk eller problemer. Trodde det skulle være mer synlig sot i det gamle brennkammeret, men det lille som var der var tydeligvis nok til å skape problemer. Fotos: https://baatplassen.no/i/topic/108007-eberspaecher-airtronic-d4-starter-ikke/?p=1592359 Det er enkelt å skifte brennkammeret. Du klarer det selv på tjue minutter. Det største arbeidet er å skru løs selve varmeren og slangene. Redigert 30.Juni.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.