Mørejet30 Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Mefjorden ved båtøya. Blir her i helga før baugen blir vendt mot Vestlandet igjen Link to post
bare lek(k)er Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Ny vri på ferien i år. Sammen med en vennebåt har vi satt kursen innover Oslofjorden. Ankom Oscarsborg ca kl. 21.15, og ble overrasket over at det var godt med plass her. Tar gjerne i mot tips om fine uthavner i området og innover mot tigerstaden. Vi liker det best, selv om Oscarsborg definitivt er verdt et besøk. Hei ligger her jeg oxo:) Regner med at dere er de to fine tresnekkene som ligger ved siden av hverandre på lille flytebrygga nærmest kroa? Jeg ligger nesten i baugen deres;) blå snekkeseiler med tre overbygg, kan rusle bortom m kartet imrg og peke :) Trygve Link to post
sap_2000 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 (redigert) Ble en dag til i Langøykilen. Når vinden ga seg kom varmen og det ble en fin og stille kveld :-) Pakket ut den oppblåsbare kajakken fra maritim jeg kjøpte før vi dro og tok meg et sveip rundt i kilen. Har vel funnet ut at den ikke går inn i historien som det beste kjøpet jeg har gjort, så den blir nok mest badeleke. Ungene i nabobåtene har derimot har stor glede av den hele dagen... Ble en tur inn til Kragerø med kompis sin jet-RIB tidligere i dag. Gud bedre hvor den brenner suppe, den lille tassen ... Mye halvstygg kjøring i dette området. Flust av hyttebåter som raser hit og dit sikk-sak og på kryss og tvers mellom amdre båter. Skjønner godt det kan bli noen nære på situasjoner her. Kapret jolla til en kompis og kjørte meg en mimretur gjennom de smale sundene vi hadde jolle-rally når jeg var ung :-) Flott kveld :-) Vi satt oss på land, brant bål og grillet mars mellows og koste oss Stille som i en andedam inne i kveld :-) I morgen tusler vi videre mot Lyngørområdet tenker jeg. Så blir det vel neste Arendalsområdet hvor jeg tror jeg må prøve å komme meg innom innom en tannlege en tur Bjørn Løvjomås stiller opp som vanlig og skal sjekke opp :-) Redigert 11.Juli.2015 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Ludde30 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Hei ligger her jeg oxo:) Regner med at dere er de to fine tresnekkene som ligger ved siden av hverandre på lille flytebrygga nærmest kroa? Jeg ligger nesten i baugen deres;) blå snekkeseiler med tre overbygg, kan rusle bortom m kartet imrg og peke :) Trygve Det stemmer! Vi tar en prat i morra :) If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Billa Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Stille og pent i Erstvika på Hurum. Sushi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Sap.. jeg har funnet en med et vanvittig pressluftbor.. :) han har tidligere arbeidet i anleggsbransjen og har sprengingssertifikat.. :) Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Sap.. jeg har funnet en med et vanvittig pressluftbor.. :) han har tidligere arbeidet i anleggsbransjen og har sprengingssertifikat.. :) Hehe. Jeg kjenner jeg gleder meg allerede ;-) På vei nedover nå. Gikk litt ut S for Jomfuland, rett på utsiden av Raet for å få litt medstrøm. Nå går det så det griner her med ca 1,5 knop over SOG. Små gleder :-) Fine forhold. Nesten vindstille og båten duver behagelig i smådønningene. Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Fint på Furøya i Tvedestrand Endelig ble det Bobåt Link to post
WGM Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Fint på Furøya i Tvedestrand Er det noe mus der i år ? I fjor var det mer mus enn spurver Link to post
Ludde30 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Da har jeg hatt en hyggelig gjennomgang av gode plasser sammen med Trygve. Forumhjelp på sitt beste :) If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Har kun sett tobente.. ;) ikke en eneste firbent. . Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Kom plutselig en vakker båt ved siden av meg her.. :) Endelig ble det Bobåt Link to post
guddal Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Er på vei fra Tjøme til kragerøskjærgården nå. Fin dag å komme seg sørover forbi Rakke etc da det blåser fra N. 0,5 meter vindsjø og litt gammal dønning fra S-SV Har holdt oss relativt nærme kysten og gikk rundt den innerste røde på rakke og innenfor Tvisten. På vei over langesundsfjorden nå Gikk du den nye indre leia forbi Rakke? Har ikke gått der. Vi skal til Langesund fra Sandefjord mandag-tirsdag. Meldt S 4-6ms. Dure forbi på utsiden, eller roilig indre lei? Link to post
bare lek(k)er Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Da har jeg hatt en hyggelig gjennomgang av gode plasser sammen med Trygve. Forumhjelp på sitt beste :) Bare hyggelig:) glemte 1 ting. Den nye gjestehavna i Sandvika! Ligger i utløpet av sandvikselva, vann og strøm. Trygve Link to post
Key Freak Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Kom plutselig en vakker båt ved siden av meg her.. :) Karma? Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
MaSa Svart 11.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Vi tar siste natten i perleporten nå før vi reiser hjem i morgen formiddag. Nå var ferien 2015 over og den skriver seg inn som den desidert kaldeste og sureste ferien på de 6 årene vi har feriert i båt! Vi har også sikret oss en 9 dagers ferie fra 7-16 august som vi tar i Sverige , og da har forhåpentligvis trykker roet seg der også :) Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Key Freak Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Vi har også sikret oss en 9 dagers ferie fra 7-16 august som vi tar i Sverige , og da har forhåpentligvis trykker roet seg der også :) Vi hadde båtferie i Sverige de to siste ukene før skolestart i 2012 og 2014. Anbefales på det sterkeste! Aldri noe problem å finne plass noe sted. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Det var nok Karma ja. . Hyggelig båt kveld med gode forumvenner.. :) Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 (redigert) Alltid hyggelig og treffes Bjørn :-) Takk for en fin kveld på Furøya med god mat og mye latter. Bjørn er en ekte kjernekar og har vært en en reddende engel for mange som har passert Arendal. Jeg må få fikset noe tanngreier som har slått seg vrang og har fått godt med info om hvor jeg kan få ordnet opp i det i Arendal. Fikk til og med tilbud om å låne bil for å fare inn til Oslo :-) Gikk fra Langøykilen i dag i flott vær og innom på lyngør. Der var det mye båter, så vi duret videre til Furøya og White Lady. Noen bilder Snaresund I morgen gå vi videre mot Arendal. Vi holder kontakten, Bjørn, så sees vi vi nok snart igjen :-) Redigert 11.Juli.2015 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
romlingen Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Fint på Hampholmen ved Grimstad Link to post
VannTro Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Ligger fremdeles i Stavern hvor det igjen har blitt hyggelig å være grunnet flott værtskap. I morgen går turen videre til Kragerø. Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Blåtimen I dalsbukta :) Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Flott å ligge på sandbunn med klart vann. Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Der så det fint ut Bjørn :-) Vi ligger i gjestehavna i Arendal. Var stor utskifting og godt med plass når vi kom i 12-tiden. Gikk sørlandsleia ut mot tromøysund. Synes den er fin å gå :-) Ble bare ett bilde fra Smalsund. Så en sjelden og flott båt på vei inn i gjestehavna, en Nord West 560. Mener å ha hørt det bare er bygget 2 stk? Ser ut som en NW 390 på steroider ;-) godt med båter i gjestehavna i kveld Mvh. SAP Link to post
JTIversen Svart 12.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2015 Er det bare meg, eller er det flere på Sørlandet i år. Ligger i Lyngør på Nordre Bukkholmenn, og her er det rimelig fullt. Padlet en tur igjennom sundet ved søndre Bukkholmenn, og der er det helt fullt. Det samme har det vært både i Kragerø,, og på Jomfruland. Hyggelig at det er godt besøk, men betyr det at vi alle har valgt Sørlandet fremfor Sverige i år. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn