Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Da ligger du nesten rett over for oss :) ikke mange med kajakk ombord her inne i kroken.. Jeg er eneste som ligger "feil" vei :)

 

Vi ankom Jomfruland ca 1730. Fant den første og beste plassen på ytre havn da vi var sjeleglad for at det i det hele tatt var plass!

Link to post
Share on other sites

Tusler videre sydover

Du får komme innom sap så blir vi med et stykke i hvert fall :-)

Søndag ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fantastiske forhold sap !

Du må nok ligge utenpå meg, dukket opp mye båt i går :-)

Velkommen skal dere være, blir hyggelig !

bilde

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Blir dårlig av alle disse fine bildene. På jobb I Holland I 14 dager til. blir ikke båttur I år. Reiser hjem til Filippinene I stedet.

Har bestemt meg her å nå.  Mai og Juni 2016 blir tilbragt I Skandinavia. Basta.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Dere har heldigvis gode naboer som tillater droneflyging - er fortsatt nysgjerrig der:-) I September skal vi feire 120 års jubileum på jobben på Oscarsborg. Brukte videoen din "Oscarsborg from above" på Youtube på allmøte i forrige uke for å promotere et flott sted.

 

Var mye på på Kommersøya ifjor da vi hadde båtplass i Sandebukta. Nå er vi lenger ut, så hils Vanntro og sender herved et ønske om en god ferie og sommer.

 

Kan jo heller ikke unngå å legge merke til at det ligger en flott båt ytterst:-)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Ja synes det var veldig fint her :-) Dessverre litt idiotkjøring med forbi her av og til, men er vel ikke til å unngå.

 

Dere har heldigvis gode naboer som tillater droneflyging

Å svirre rundt nær eller over fremmede folk er fy fy.

Er nøye på å velge tid og sted for å ikke irritere noen.

Går som regel ut på en odde eller noe godt bort fra folk og båter.

 

Her ligger vi lengst ut så bare tar av og forsvinner umiddelbart opp og ut, bort fra havna.

 

Er den mer enn 30-40 meter unna hører vi den ikke. Resten av bildene tas fra god avstand, typisk 100-300 meter unna uten at noen hører noe.

 

Så inn for landing på FBen til VannTro. Tar 10-15 sekunder og støyer mindre enn en 5 hester på tomgang :-)

 

Du må gjerne ta kontakt om du skal handle quadcopter så skal jeg sende deg riktig vei :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ja med god margin.

Bildene blir omtrent som oversiktsbilder man kan se i f eks havneguiden.

 

Uansett drone eller vanlig kamera skal man holde seg så langt unna at personer ikke kommer med og kan identifiseres. Noe som i praksis vil si ca 30-40 meter med kameraer som GoPro eller mobilkameraer.

Speilreflekskamera med telelinse blir noe annet.

 

Samme greie som når folk går rundt på offentlige steder og knipser enten det er på restaurant, gjestehavn eller Frognerparken.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Så koselig med besøk sap og bilder av helge-øya "vår" fra oven var artig. Her er folket veldig runde i kantene så du kunne nok tatt bilder av middagen deres uten at noen hadde reagert :-)

Du er savnet på Kommers Dennrick, var ikke klar over at du hadde byttet plass men da forstår jeg hvorfor vi ikke ser deg her mere.

 

Sap tuslet videre sydover nå kl 10.00 og vi letter anker om noen timer. Vet ikke helt hvor vi går, men Østre Bolæren frister.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Siste feriedag for vår del i denne omgang. Transportetappe fra Kragerø til Holmestrand. Så og si flatt vann, men det har ikke klarnet opp ennå. Bildet er tatt kl. 10.15 ca. 7 nm syd av Langesund.

 

bilde

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Du får ha utkikken på plass Key Freak :-)

Du møter nok på noen BP båter på vei hjem, 2 trawlere på vei sydover :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal nok holde utkikk, VannTro. Hvilken rute velger dere?

Jeg tipper at vi går inn Røssesund. Vi gikk utaskjærs nedover, men jeg tviler på at jeg gidder det i dag.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...