Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Få deg en jobb  :lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ligger i Kragerø sammen med 6 andre båter (bildet tatt i går med noen flere båter), sommer og sol! Imorgen blir det nok opp til Langesund en tur.

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Helt vanvittig bra vær nå om dagen, så ettermiddagene må nytes før høst, regn og kulde kommer....

 

Vindstille og kokvarmt både i vann og luft i indre oslofjord i dag. Tror jeg så 21,5 på vanntempen innenfor øyene på veien ut :-)

 

Har badet samt lekt litt med drona :-)

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hold deg på "rette siden av fjorden" du Mulligan. Ingen vits i å gå over bekken etter vann  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Vel, med solnedgang 2056 her på Helgeroa, er ikke solsiden ille da vi mistet solen i båten klokken 2050?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Der kom det endelig et dronebilde. Phantomen har vært i opplag lenge nå :-)

Den har stort sett vært med i båten i hele sommer Flid, men vind og sted passer ikke alltid.

 

Fikk snekret sammen en kjapp video fra i går.

 

[url=https://youtu.be/ALY8FCeDj5U]https://youtu.be/ALY8FCeDj5U[/url

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det er visst mange som tar seg helt eller delvis fri disse dagene. Selv har jeg tatt fri i dag for å nyte sommeren mens det er sommer. Har stort sett oppholdt meg i Bærum de siste dagene.

 

Natt til onsdag sov jeg over mellom Saraholmen og Borøya. Det var en noen båter der da jeg ankom sent kveld, men alle forsvant for natta.

 

Onsdags kveld var det skikkelig fullt der på kvelden (ca 18), såpass fullt at vi fant oss et annet sted for å ankre opp/bade. Vi sov over i sundet natt til torsdag, da var det noen andre båter som også sov over der. Vi dro derfra som første båt kl 06 på morgenen.

 

Torsdag tok jeg med noen folk på sightseeing og grilling. Skikkelig tett med båter i Bærum, særlig i Middagsbukta. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan folk kan trives under slike forhold, med så mye trafikk, motorbråk og eksos er det alt annet enn "idyll" slik jeg subjektivt definerer "idyll". Vi praiet isbåten to ganger, grillet på Furuholmen i Labukta, etter å ha levert gjestene på Kadettangen la jeg meg for å sove i Labukta. Flere andre båter som sov over her, og mye trafikk med badegjester dagtid.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...