Jump to content

Sternpowr, hva er forskjellen på 19x20lh og 19x21lh propell?

jeb

Recommended Posts

Går du ned fra 21" til 20" i stigning gitt samme type propell blir det som å legge inn ett litt lavere gir på bilen.

Motoren jobber litt lettere og vil oppnå et høyere turtall på maks. Farten (og skyvekraften) på et gitt turtall vil følgelig bli lavere.

Motoren din bør oppnå maks anbefalt turtall med normalt (tung) lastet båt.

Mvh. SAP

Bare hyggelig :-)

Det er mange forskjellige typer propeller. Antall blader, bladareal og utforming spiller også inn.

Stigningen er hvor langt propellen teoretisk skyver seg frem på én omdreining uten motstand, f.eks 20". Det er teoretisk som sagt, og mange faktorer avgjør det var derfor jeg nevte det med samme type propell.

Mvh. SAP

• 2 uker senere...

Da har jeg testet den nye proppelen 19x21 lh fikk ikke mer en 2000 rpm skulle hatt 2800 , nedtur trodde denne motoren skulle klare og gå opp 1 hakk men det gjorde den ikke , får da gå til bake til 19x20 lh

Med den får jeg kun 2500 rpm , tidligere var det ingen problem og få den i 2800 hva kan det være

??????????

Jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...