olethomas Startet 29.Juni.2014 Del på Facebook Startet 29.Juni.2014 Hei. Kan noen fortelle meg hva som skal på merket sted.Er de noen som vet om det er tenningsmeket på veiv.Her prøves det å sette i ny dieselpumpe,som ikke erf helt lik den gamle..:) Dette er en mercedes 352. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig mercedes 352 trøbbel hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet". Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Jeg har samme motoren i turboutgave, men uten at jeg kan hjelpe deg noe særlig. Det jeg kan fortelle er at det ligger en ganske omfattende manual for denne motoren under dokumentarkiv...kanskje den kan hjelpe.. Sitér dette innlegget Link to post
olethomas Svart 29.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Hei takk for svar..:) Jeg er redd forrige repratør har satt i en pumpe til turbo. Han som kom med pumpa mener det er oljetrykk.Jeg tviler.. Har han rett?? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 29.Juni.2014 Del på Facebook Svart 29.Juni.2014 Jeg ser på et bilde jeg har av pumpen min at det går en slange fra dette stedet og bakover, men hva og hvor vet jeg ikke. Det finnes folk her på BP som er eksperter på disse motorene.. Sitér dette innlegget Link to post
olethomas Svart 30.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 En kar var innom og mente det kunne være oljesmøring til turbo. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Vanskelig å se på bildet og derfor usikker!!. Men for meg så ser det ut som membranhuset til en røykbegrenser som sitter i enden av regulatoren. I såfall skal uttaket kobles med slange til innsugsmanifold slik at ladelufttrykket registreres. ???? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
SoBo Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Enig med mateco. Ligner veldig på en Aldaventil (røykbegrenser) (Hele den grønne saken bak peilepinnen.) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
olethomas Svart 30.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Aha..kansje jeg bare kan plugge denne da siden jeg ikke har turbo.. eller kan det få innvirkninger andre steder? Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 (redigert) Røykbegrenser. Banjoskrue og slange til innsugsmanifolden ett sted. Ikke plugge, motor vil røyklegge hele havna med sort eksos, anbefales ikke. -NORMARCO- Redigert 30.Juni.2014 av Normarco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olethomas Svart 30.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Ok takk. da prøver jeg det... Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 Røykbegrenser. Banjoskrue og slange til innsugsmanifolden ett sted. Ikke plugge, motor vil røyklegge hele havna med sort eksos, anbefales ikke. .............. Etter hva jeg leser så er denne motoren uten turbo. Dvs. ingen overladning. En røykbegrenser vil "holde igjen" regulatoren inntil tilfredstillende ladetrykk er oppnådd. En motor uten turbo, og/eller kompressor, vil alltid suge luften til seg og dermed skape et undertrykk i luftmanifolden. Om røykbegrenseren kobles til innsugsmanifolden så kan du faktisk risikere at du ikke vil kunne få skikkelig pådrag på motoren fordi den alltid vil jobbe med et undertrykk og dermed "holde igjen" på regulatoren. Personlig så har jeg ikke ville koblet den til noe som helst. La den ånde til friluft eller blende den av som du selv foreslår. Det forutsetter selvfølgelig at dette faktisk er en røykbegrenser !! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
olethomas Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Hmm ja satt og grublet på det samme .. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.