Teerex Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Champion er jo originalt på E-tec og burde da funke bra ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 (redigert) Champion er en klassisk problemplugg med alt fra feil varmeverdier til direkte produksjonsfeil med hilsen fra meg og mange motormiljøer med samme erfaringer. Bryt Evinrude / Champion koblingen og en er garantert et bedre båtliv ..... 1 (en) NGK plugg erstatter omtrent 6 Champion varianter (forskjellige varmeverdier og spec). NGK plugger spenner over et mye bredere varmeverdiområde for en gitt varmeverdi enn andre plugger. Båtmagasinet? fikk "sure" (original) plugger under sin test med Boston Whaler og 2 x 2xx hp i sin tid og leverandør Y Løp og Kjøp kom og byttet pluggene på 100 timer eller så. Men neida, slikt må man regne med når man bruker "Windows" motorer. Redigert 9.Juli.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
ivar Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 jeg er av de som alltid har vært skeptisk til Champion , og pro NGK. Har for øyeblikket 6 snøscootere i parken - 1 av disse spesifiserer Champion. Denne er den scooteren i "parken" hvor pluggene holder lengst. Erfaringene på amerkanske forum er likelydende. Så det er ingen automatikk at NGK alltid er bedre i alle applikasjoner Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bay_liner Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) Først og fremes må man ikke sammenlikne epler og bananer. Er Championen en platina eller Iridium og den ellers fungerer greit vil den ha lengre levetid en en standard NGK. Jeg ville nok uansett velge en plugg med stor driftsikkererhet og forutsigbar om enn kortere levetid fremfor å gamble på "Mickey Mouse" plugger. Problemet med Champion, historisk, er veldig ujevn produksjonskvalitet og har de gått sure en gang på en totakter har det stort sett bare være å kaste de. Noen har manglet 5mm av elektroden inne i porselenet. Identiske totaktsmotorer med forgasser kan/kunne være veldig forskjellige, noen gikk sure for ingenting andre ikke. Noen kunne starte lett, andre ikke. (Historisk) liker ikke NGKer mye bensin ved varmstart, der er feks Bosch mye bedre men Bosch går lett sur ved kaldstart. V8 bensinmotoren min har tydelige vibrasjoner med feks Boschplugger (4 elektroder) men oppleves helt vibrasjonsfri med NGKer. Inne i kabinen er det kun turbinlyd fra motoren med NGT men tydelig vibrasjon i skroget med Bosch. Gasspådrag med samme hastighet står gasshendelen tydelig lavere med NGK enn med Bosch. Når jeg disser Champion er det av erfaring og mange rundt meg har samme erfaringer uavhengig av hverandre. En av de driver med veteranbiler. Det kommer aldri en Champion plugg inn i noe utstyr jeg eier, aller minst noe sjøgående likledes som jeg aldri skal ha noe grønt i kjelleren, også av erfaring. Well, my 5¢ som de seier "ovver there" Redigert 9.Juli.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Marwin Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Husker ikke i farten hvilket fabrikat verkstedet byttet til, men tror den hadde annen stiftåpning, og at de så litt anderledes ut.... (NB: Dette er ikke mitt fag :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Honduras Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Rart det der med Champion. Kjører Ducati MC, og skrur du inn NGK kan du banne på at du ikke får start på den etter vinteropplag. Bare Champion som fungerer. Selvopplevd samt bekreftet hos Ducatimekaniker. Generelt til dere med Etec. Nå har jeg vært Etec-eier i 3 uker, og har vel kjørt 20-30 timer. Motoren var gått 320 timer når jeg kjøpte den, og har vært på 300t service i følge selger/importør. Når jeg kjører i området 2-6000 omdr går den helt suverent. Ved "rask tomgang", dvs 1000-1500 omdr som jeg ligger på i 5knops soner "fnyser" den litt med jevne mellomrom. Den går altså litt småruskete som en gammeldags totakter ofte gjør. Er dette normalt for motortypen? Har kjørt ut 2-3 tanker (á 90 liter) så det er ikke noe gammel bensin igjen i systemet. Har vurdert om jeg skal skifte bensinfilter og plugger "just in case", men hvis alle oppfører seg slik er jeg fornøyd med det. Som eier av 2-3 gamle Ducatier er jeg vant til at ting ikke går rent under 2000 omdreininger...det skiter italienerne i ... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Voff Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Min er 10 år nå. 90hk. Ingen problemer. Kun skiftet girolje og tennplugger. Ser ingen grunn til å bytte... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Noen som kan bekrefte om Etec generelt går litt småruskete på rask tomgang (1000-2000 omdr) eller går de helt jevnt på alle turtall? Bestilte meg en diagnosekabel og SW på Ebay, så da kan det være jeg huker opp PC'n i helga og myser litt rundt. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Voff Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Min er litt småsurken mellom 2500 og 3000 omdreininger. Det har den alltid vært. Kjører aldri i dette turtallsområdet så det bryr meg ikke..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.