Wintonsen Startet 1.Juli.2014 Del på Facebook Startet 1.Juli.2014 Hei på dere og god sommer :-)) noen som vet hvordan man merker at motorfester begynner og bli dårlige ? Noen form for risting etc som kommer sigende :-)) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Når motoren forsvinner ut akterspeilet er festene dårlig. Det enkleste er nok å få noen til å kjøre båten mens du inspiserer festene, gi litt raskt gass, slakk av igjen osv. og se på festene om det er mye bevegelse. Du kan også ofte se med det blotte øyet om gummien er dårlig, har løsnet eller er på vei til å løsne osv. litt avhengig av hva slags motor og motorfester du har. Nå vil jeg tippe at denne stenges ettersom tittelen din er for dårlig, du bør ha med hvilken motor det gjelder i emnetittelen, og spørre litt mer "Hvordan ser jeg at motorfestene på Volvo KAD44 er dårlige ?" eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Wintonsen Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 takk for tippse adeneo :-))) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 En annen ting du kan gjøre er å rigge til et åk over motoren og løfte den opp. Da kan du avsløre dødgang i labbene. Det behøver ikke være så avansert, f.eks. en 4"4" over motoren og firetons lastsurring (jekkestropp) for å løfte med. Jeg har byttet alle labbene mine i år pga. vibrasjoner. Jeg utførte samtidig en oppretting, og resultatet ble som å kjøre en annen båt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Wintonsen Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 takker for tipset komodo det skal jeg se på ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.