ØysteinØ Startet 2.Juli.2014 Del på Facebook Startet 2.Juli.2014 Hei. Kjøpt meg en liten snekke med en SABB 10Hk motor fra ca 70 tallet i. Sko ut å Fiske med ungene her om dagen, så gikk temp over 100 grader. Så i fersvannstanken og la merke til denne er tom. Har fylt på etterpå, men vannet forsvinner med en gang. Merker meg at selvlenspumpa slår seg på når jeg fyller vann, men jeg finner ikke lekasjen... Er det noen som kjenner godt til denne motoren eller noen på Karmøy som vil se på dette? Jeg kan gjør ting selv, men er ikke den mest dreven på dette med motorer. Vist noen her kan hjelpe så kan di skrive til meg på oyost@haugnett.no eller skrive her. All hjelp settes pris på. Mvh Øystein Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Sansynligvis membranen i vannpumpa som er gåen, samme skjedde med den jeg hadde for mange år siden. Mener å huske at pumpa sitter nede på babord side av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 (redigert) Om det er den typen Sabb jeg tenker på kan du risikere å fylle regulator/kamakselhuset (huset aktenfor veivhuset) med vann om denne membranen er gåen. Som Haugi skriver: pumpa er montert på babord side av motoren. Redigert 2.Juli.2014 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ØysteinØ Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 noen som vet om plasser på net en kan kjøpe deler til denne type motor da? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Hvorfor ikke bare ta deg en tur til Røyksund Mek? Han har alt du måtte trenge til denne motoren, og kunnskap om det meste som har med Sabb å gjøre... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ØysteinØ Svart 2.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 OK, takk. hva ikke klar over dette. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Tror nesten de har mer deler på lager enn Frydenbø i Bergen har... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.