Jump to content

Marex 770 holiday. Prosjekt tråd


Wester

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Jeg har byttet alt elektrisk ombord å fått egen sikring til det meste å laget ett skjema på det. Byttet dashbord. Montert vanngiver og septikkgiver da jeg savnet det i sommer. Noen små lys langs gulvet og trappa.. Begynner å bli fornøyd nå? men madammen savner litt plass på toalett'e, så jeg vurderer å lage skap som du viste. Ganske genialt.

Link to post
Share on other sites

Forslag til hva som er best å sette inn denne teaken med? Utendørs på dekk.. Oowatrol edelolje ? Vil for all del ikke ha lakk

Utendørs ville jeg bare bruke olje. Får heller ta jobben med litt "oppshining" med litt olje på ei fille, et par ganger i sesongen. Brukte selv Owatrol edelolje (4-strøk) utvendig på rorkulten, etter først å ha mettet denne med olje, men alt etter et par sesonger begynte denne å flasse av igjen, spesiellt på oversiden. Så utvendig teak, mener jeg, (og mange andre), at kun olje bør brukes, eller stå ubehandlet. Edelolja er forøvrig ypperlig til innvendig bruk. Er akurat like fin og blank/slitesterk etter flere sesonger i båten min

Link to post
Share on other sites

Takk takk ? en gammel Marex dame fortjener stell og omsorg? hadde først tenkt laminat på pentry, men endte på teak. Tror jeg velger å behandle den ned edelolje. Worry II husker du hva du lakket/ oljet dør listverk ol med i din gamle Holiday?? Husker det var blankt og pent..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...