Naustguten Startet 10.Juli.2014 Del på Facebook Startet 10.Juli.2014 (redigert) HeiJeg har en 50 hk Mercury efi som ikke vil lade. I "sikring-holderen" er det sikring nr 1, med 5 amp, som har røket. Den er visstnok satt på "SmartCraft data bus circuit" som jeg ikke helt skjønner hva betyr.Har prøvd et par ting for å feilsøke uten å bli noe klokere:1. Byttet batteri. 2. Satt i ny sikring , og startet motoren, den sikringen røk også.3. Koblet fra Regulatoren, satt i ny sikring, startet motoren, sikringen overlevde.4. Koblet til Regulatoren igjen, sikringen røk.Lurer på hva som er galt og hva som må byttes/fikses.På forhånd, takk. Redigert 10.Juli.2014 av Naustguten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Røilen Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Hmmm Ikke så lett å gi råd her, når du sier koblet fra regulatoren hva har du gjort? Har du en brukermanual eller tekniskhåndbok? Svarene på slike problemstillinger finnes ofte der. Hvis sikringen sitter på ladekursen så virker den puslete. Skulle annta at en 50hk lader vesentlighet enn 5A. Men sjekk bruksanvisningen før du begynner å eksperimentere. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Du skriver det er en 2012 modell. Sjekk om du har garanti igjen på denne, evt så har du etter kjøpsloven 5 års reklamasjonsrett. Ville kontaktet en Mercury forhandler og prøvd å få ordnet det via der. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Mercury har jo fem års garanti på en såpass ny motor. Sitér dette innlegget Link to post
Naustguten Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Hmmm 1. Ikke så lett å gi råd her, når du sier koblet fra regulatoren hva har du gjort? 2. Har du en brukermanual eller tekniskhåndbok? Svarene på slike problemstillinger finnes ofte der. 3. Hvis sikringen sitter på ladekursen så virker den puslete. Skulle annta at en 50hk lader vesentlighet enn 5A. 4. Men sjekk bruksanvisningen før du begynner å eksperimentere. Takk for tilbakemelding 1. Med koblet fra regulatoren mener jeg at jeg har koblet den helt av, slik at det ikke kommer noe strøm fra statoren + svinghjulet. 2, 3 og 4. Har en brukermanual, men finner faktisk ikke noe svar i den, bare at 5 amp sikringen går til/står over "SmartCraft data bus circuit", men finner ikke ut hva det faktisk er. Sitér dette innlegget Link to post
Naustguten Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Han jeg kjøpte den av hadde allerede byttet undervannshus og skiftet en coil selv, så har altså ingen garanti lenger, ble jo også litt billigere da. Sitér dette innlegget Link to post
Naustguten Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Kan virke som om det har noe med den lille gule boksen som det står "Terminator" på? Sitér dette innlegget Link to post
Anton Hardarson Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 (redigert) http://1manual.com/Mercury%20manuals/Service%20Manual%20PDFs/FourStroke/883065/8.pdf Redigert 10.Juli.2014 av Anton Hardarson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Naustguten Svart 11.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Ifølge dette koblingsskjemaet skal det jo være 15 amp, men den er tydligvis fra 2002.Ifølge boka: "Mercury Service Manual" skal det jo være 5 amp og boka er fra 2007.Har veldig lyst å prøve med 15 amp, men frykter at noe annet enn sikringen da skal ryke.Er det kanskje noen som har et nyere men helt likt koblingsskjema, eller har det noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.