Jump to content

50 hk Mercury efi 2012 - vil IKKE lade hovud-batteriet

Naustguten

Recommended Posts

Hei
Jeg har en 50 hk Mercury efi som ikke vil lade. I "sikring-holderen" er det sikring nr 1, med 5 amp, som har røket. Den er visstnok satt på "SmartCraft data bus circuit" som jeg ikke helt skjønner hva betyr.

Har prøvd et par ting for å feilsøke uten å bli noe klokere:

1. Byttet batteri.

2. Satt i ny sikring , og startet motoren, den sikringen røk også.

3. Koblet fra Regulatoren, satt i ny sikring, startet motoren, sikringen overlevde.

4. Koblet til Regulatoren igjen, sikringen røk.

Lurer på hva som er galt og hva som må byttes/fikses.
På forhånd, takk.

Redigert av Naustguten (see edit history)

Hmmm

Ikke så lett å gi råd her, når du sier koblet fra regulatoren hva har du gjort?

Har du en brukermanual eller tekniskhåndbok? Svarene på slike problemstillinger finnes ofte der.

Hvis sikringen sitter på ladekursen så virker den puslete. Skulle annta at en 50hk lader vesentlighet enn 5A.

Men sjekk bruksanvisningen før du begynner å eksperimentere.

Hmmm

1. Ikke så lett å gi råd her, når du sier koblet fra regulatoren hva har du gjort?

2. Har du en brukermanual eller tekniskhåndbok? Svarene på slike problemstillinger finnes ofte der.

3. Hvis sikringen sitter på ladekursen så virker den puslete. Skulle annta at en 50hk lader vesentlighet enn 5A.

4. Men sjekk bruksanvisningen før du begynner å eksperimentere.

Takk for tilbakemelding

1. Med koblet fra regulatoren mener jeg at jeg har koblet den helt av, slik at det ikke kommer noe strøm fra statoren + svinghjulet.

2, 3 og 4. Har en brukermanual, men finner faktisk ikke noe svar i den, bare at 5 amp sikringen går til/står over "SmartCraft data bus circuit", men finner ikke ut hva det faktisk er.

Ifølge dette koblingsskjemaet skal det jo være 15 amp, men den er tydligvis fra 2002.
Ifølge boka: "Mercury Service Manual" skal det jo være 5 amp og boka er fra 2007.
Har veldig lyst å prøve med 15 amp, men frykter at noe annet enn sikringen da skal ryke.

Er det kanskje noen som har et nyere men helt likt koblingsskjema, eller har det noe å si?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...